Avg standaard (goedkoopste betaalversie), geen firewall?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GW2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Klopt het, dat met deze versie van AVG je geen firewall hebt? In het startscherm staan er een stuk of wat hokjes met een onderdeel van het geheel (bv email protection) met een groen vinkje, maar ook een hokje als laatst, en daarin dus "firewall" en dan, niet geinstalleerd (rood omlijnd,.... overbodige info misschien). Heb hem al een tijd, en is me niet eerder opgevallen. Dus geen firewall met AVG, is dit normaal, zo ja, kan ik het redden met de windows xp firewall, of moet er los nog wat bij gehaald? Zo nee? Iemand die weet hoe ik het weer goed kan krijgen?

Laatst bewerkt:
Op advies van een expert (!) gebruik ik Avast Free op alle systemen, ook die met XP.
Als firewall zet ik altijd Zonealarm free erop.
In combi met een firewall in de router geeft dat een zeer acceptabele becherming, die niks kost.
Niet het antwoord exact op je vraag, maar zo zou je er de volgende keer ook naar kunnen kijken.

Ik gebruik al jaren (+/- 6 jaar) Avast Free eerst in combinatie met de Comodo Firewall.
Omdat op een gegeven moment die firewall m'n streaming naar mijn TV tegenhield en ik dit niet in de firewallinstellingen opgelost kreeg ,heb ik maar van lieverlee mijn Windows Firewall weer ingeschakeld. Naar volle tevredenheid zo bleek achteraf.
Sindsdien geen problemen meer.
Avast is een goed antivirusprogramma, AVG heeft in het verleden verschillende updateblunders begaan waardoor gebruikers hun pc niet meer kregen opgestart.

Heb nog een abonnement lopen tot 2015, dus hoop dat misschien iemand toch nog een oplossing heeft voor AVG!

Oké, later misschien eens, als ik eens wat tijd heb. Heb wel al de instalatie eraf gehaald en er weer opnieuw opgezet (idd geen probleem, had de product sleutel nog), en al eens de pc gescand en ook vandaag om een vevelende toolbar kwijt te raken, allerlij malware programas gebruikt (op aanwijzen van zo'n stappenplannetje ergens). Maar dat was nog geen succes dus. Niet dezelfden die hierboven staan, dus, laat nog wel even weten hoe het afloopt (of niet).

Laatst bewerkt:
Toolbars kun je normaliter toch uitschakelen in je browser?
Meestal staan ze ook gewoon onder "programma's en onderdelen" (configscherm)
Scan je pc eens met Mbam, link en How To in mijn handtekening.

Laatst bewerkt:
Oké oeps, zit blijkbaar geen firewall in ,antivirus (o.a.) is niet automatisch ook een firewall dus, moet je apart aanschaffen. Bedankt voor de hulp iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan