avg stopt opstarten windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou ik maar eens controleren om de geheugen latjes er eens 1 voor 1 in te steken en kijken hoe er in Everest op wordt gereageerd.

Ik denk namelijk dat daar het probleem namelijk in zit,dat is ook de reden dat ik er naar heb gevraagd.

XP en zeker SP2 doet vaak moeilijk als de geheugen confugiratie niet in orde is.

Je kan ook je geheugen nog testen met Memtest

Laatst bewerkt:
Dat slipstreamen ziet er erg moeilijk uit en durf ik niet aan. Daarom nogmaals de CD SP2 geinstalleerd. Instal verloopt goed maar blijft hangen bij de beveiliging. Zegt zelfstandig te zijn ingesteld terwijl het automatisch is. Vervolgens resetten en de computer komt niet verder dan het bureaublad zonder iconen en staat vast. Wederom XP na format geinstalleerd en een gedownloade versie van SP2 geinstalleerd. Zelfde laken en pak. Waar ligt nu de fout? Gaarne een reactie

met nlite is het een eitje
http://www.nliteos.com

Hoe lang duurt zo'n Mem test? Hij staat al ruim drie uren te draaien.

Hoi !

Duurt zolang als jij wilt. Meestal laat ik 'm een nacht draaien voor het beste resultaat,

Greetz,

Harry.

En, wat weet ik dan Harry; hoofdzakelijk gezien de in dit item gestelde vragen en gegeven antwoorden? Door die antwoorden ben ik overigens al een heel eind verder, nu nog de test!

Hoi !

Je draait nu meer dan drie uur, zijn er al fouten gemeld ?

Zo nee, kun je er vanuit gaan dat het wel oke is met je geheugen.

Greetz,

Harry.

Neen, geen enkele. Maar volgens Bandit is mijn geheugen wellicht te beperkt. Ik vind het ook vreemd dat ik maar 256 heb, terwijl het dubbele in de pc moet zitten. Kan zo'n latje defect raken? Kan ik die met de pc aan, ze stuk voor stuk uithalen en dan via everest bekijken of slechts 1 van beide werkt; dus een nieuwe moet aankopen. Misschien 1 erbij van 512? Of moet de pc uitstaan wanneer ik ze verwijder om te voorkomen dat IK voor anderen een eeuwig (zwart) geheugen word.

Neen, geen enkele. Maar volgens Bandit is mijn geheugen wellicht te beperkt. Ik vind het ook vreemd dat ik maar 256 heb, terwijl het dubbele in de pc moet zitten. Kan zo'n latje defect raken? Kan ik die met de pc aan, ze stuk voor stuk uithalen en dan via everest bekijken of slechts 1 van beide werkt; dus een nieuwe moet aankopen. Misschien 1 erbij van 512? Of moet de pc uitstaan wanneer ik ze verwijder om te voorkomen dat IK voor anderen een eeuwig (zwart) geheugen word.

Dat heb ik je aangeraden,kijk eens 1 voor 1.

En ja altijd de stroom er af ,als je in de PC gaat.

En ontlaad je zelf via blank onderdeel van verwarming bijvoorbeeld

Ik weet niet wat er is gebeurd. Terwijl Memtest draaide had windows wederom een (tweede) update van SP2. Die heb ik geinstalleerd en op mijn gebruikersaccount kwam ze na opnieuw opstarten niet verder dan het bureaublad zonder iconen; dus ik kon niets. Via ctr alt del naar een andere gebruiker en daar verschenen wel de iconen. Ook meldde windows zich in de taakbalk voor registratie, hetgeen via mijn account herhaalde malen niet lukte. De registratie lukte dus niet via internet. Bleek te vaak geregistreerd (dan wel pogingen daartoe) te hebben (plaatsgevonden) en moest dus telefonisch geschieden. Dat is gelukt. Vervolgens via afmelden naar mijn gebruikersaccount en de iconen verschenen. De windows ballon in de taakbalk verscheen wederom; doch na aanklikken bleek dit reeds geschiedt. Het lijkt nu allemaal goed te gaan. Eerlijk gezegd begrijp IK er niets van. De aanwijzingen via dit forum heb ik gevolgd. Ongetwijfeld zijn ze debet aan het succes. Hopeleijk blijft het zo. Bedankt in ieder geval. Een saillant detail is dat bij de andere gebruikers het zogenaamde luidsprekertje wel in de taakbalk staat en bij mij niet. Overigens; zonder de mogelijkheid van geluid. In een ander forum heb ik daar al eens een vraag over gesteld.

Dat forum klopt. Ik heb creative SB PCI 128. Dit gedownload via site van de uitslag van Everest. Geinstalleerd. Wellicht een update en niet het program? Kon niets anders vinden. Geen luidsprekertje in de taakbalk en evenmin geluid. Volgens mij is de aansluiting wel perfect. In hardware staan vraagtekens bij multimediacontroler. Heeft dat er iets mee te maken? Een andere oplossing; gaarne

Hallo!

Ga naar configuratiescherm - geluiden en auddioapparaten.

Zet op het eerste tabblad een vinkje bij: pictogram weergeven .....

Kijk of volumeregeling openstaat

Kijk op het derde tabblad of overal Creative Soundblaster vermeld staat.

Op het tweede tabbgeluid testen.

Lukt het dan ?

Greetz,

Harry.

Dat forum klopt. Ik heb creative SB PCI 128. Dit gedownload via site van de uitslag van Everest. Geinstalleerd. Wellicht een update en niet het program? Kon niets anders vinden. Geen luidsprekertje in de taakbalk en evenmin geluid. Volgens mij is de aansluiting wel perfect. In hardware staan vraagtekens bij multimediacontroler. Heeft dat er iets mee te maken? Een andere oplossing; gaarne

En laat de vraagtekens naar drivers zoeken,met de verwijzing waar je die Files van je Ceative hebt staan

Harry; alles is gelukt. Nog wat extra aanpassingen en ik heb weer mooi sateliet geluid in mijn kamer. Helaas Bandit mbt jouw suggestie aangaande de vraagtekens. Na vele pogingen blijven ze staan.

@Harry Snor bedankt voor het helpen.

Als je verder geen problemen hebt ,lekker zo laten

Bandit. Jij ook bedankt. Helpmij in andere forums ook bedankt. Want ik heb ook via zoeken verschillende zaken gevonden en kunnen oplossen. Een paar probleempjes heb ik nog, doch die probeer ik eerst zelf op te lossen en bij niet lukken klop ik graag aan. Nogmaals Merci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan