AVG user32 probleem: reparatie console ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarewell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Haelo,

Ik zie dat ik niet de eerste ben die over dit probleem begint. Ik heb echter op twee verschillende computers ditzelfde probleem en op beide computers werkt de eerder aangedragen oplossing (de nucia.nl link) niet op twee verschillende manieren.

Situatie 1:
Op deze computer heb ik via de repair console geprobeerd van verschillende bronnen user32.dll terug te zetten in system32\, met verschillend (weinig satisfactory) resultaat. Toen ik het vanaf de cd copieerde veranderde er niets, windows bleef in dezelfde reboot loop hangen (met een korte bluescreen vlak voordat de cirkel zich herhaalt). Later las ik dat iemand het bestand uit windows\system32\dllcache had gehaald, toen ik dit probeerde kwam ik íets verder - ik kreeg een begin van een desktop te zien en een beweegbare muis, maar een seconde hierna rebootte de hele bende echter weer.

Situatie 2:
Dit is het nog ergere probleemkind, als ik op deze computer de repair console start, begin ik in c:\ in plaats van in c:\windows\. Alles wat ik hier probeer leidt tot hetzelfde resultaat: "het opgegeven bestand of pad zijn is niet geldig" of "er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen". Hier kan ik dus niet in de \system32\ map en kan ik de dll dus niet vervangen!

Ik hoop dat iemand met dit probleem kan helpen cause i am not amused.

Bij voorbaaT dank

Laatst bewerkt:
is AGV het zelfde als AntiVir ?

dus simpele vraag,

zijn dit beiden dezelfde virusscanners of 2 verschillende ?
ik zelf heb namelijk AntiVir en ken de genoemde problemen niet op mijn Windows xp computer.

groet

beste snarewell en withaar,

ik heb dus hetzelfde als in jouw "situatie 2". door die avg update lijkt het erop dat windows de structuur van de directory in zijn geheel kwijt is. Ook de "BART" cd is ook geen oplossing gebleken want hij ziet dus geen bestanden meer in c:

kies ik in BART voor de dosprompt en type CHKDSK dan geeft hij aan dat er "een of meer fouten in de volume zijn". ...... en dat is toch wel heel erg vreemd. Een simpele "dir" opdracht voor de C schijf levert dus ook geen inhoud overzicht van de C schijf op.

kies ik middels de XP prof cd voor de eerste repair optie (door velen de beste optie genoemd) dan zou je in het kaderlijstje moeten kunnen kiezen voor "c:\windows" .... aangezien dat dan de plek is waar de windows bestanden liggen. Aldaar (in dat kader) wordt niks getoond en kom dus ook niet verder.

iemand een suggestie?

Ik heb me nog niet zo verdiept in dit probleem maar gelden ze ook voor Vista?

Grtz.

dus simpele vraag,

zijn dit beiden dezelfde virusscanners of 2 verschillende ?
ik zelf heb namelijk AntiVir en ken de genoemde problemen niet op mijn Windows xp computer.

groet

Nee zijn twee verschillende producten.

Ik heb me nog niet zo verdiept in dit probleem maar gelden ze ook voor Vista?

Grtz.

Nee, probleem is alleen op XP machines.

Laatst bewerkt:
Haelo,
Situatie 1:
Op deze computer heb ik via de repair console geprobeerd van verschillende bronnen user32.dll terug te zetten in system32\, met verschillend (weinig satisfactory) resultaat. Toen ik het vanaf de cd copieerde veranderde er niets, windows bleef in dezelfde reboot loop hangen (met een korte bluescreen vlak voordat de cirkel zich herhaalt). Later las ik dat iemand het bestand uit windows\system32\dllcache had gehaald, toen ik dit probeerde kwam ik íets verder - ik kreeg een begin van een desktop te zien en een beweegbare muis, maar een seconde hierna rebootte de hele bende echter weer.

Mocht je er nog niet zelf uit gekomen zijn.
Probeer dan de BartPe oplossing van de Nucia site en probeer alle verschillende user32.dll's uit.
Er zijn mensen met een nederlandse XP home versie waar vermoedelijk later een Engelse SP2 over heen is gegaan waarbij de nederlandes versie van de BartPe CD niet werkt, maar de Engelse wel...

Situatie 2:
Dit is het nog ergere probleemkind, als ik op deze computer de repair console start, begin ik in c:\ in plaats van in c:\windows\. Alles wat ik hier probeer leidt tot hetzelfde resultaat: "het opgegeven bestand of pad zijn is niet geldig" of "er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen". Hier kan ik dus niet in de \system32\ map en kan ik de dll dus niet vervangen!

Kan je met de BartPe CD ook niet op de mappen op de C-schijf komen?
Niet, dan wordt het wel erg vervelend, vermoedelijk zijn er ander 'reparatie' technieken gebruikt om de PC weer tot leven te brengen en waren die niet erg geslaagd.
Lukt het wel met de BartPe CD zou e.a. wel weer in orde moeten kunnen komen.
Lukt het niet... een optie is een 2e HD er in te zetten, verse Windows er op en dan kijken of de oude schijf nog te reden is om er wat data af te halen. Maar open daarvoor beter een nieuwe vraag t.z.t.

Sorry voor de late reactie, ben pas net thuis gekomen.

Inmiddels beide situaties onder controle. De eerste werkte idd met een engelse user32.dll, en de ellende met onherkenbare harde schijf werd in het topic van Daantjexp beschreven, en inmiddels ook opgelost!

Thanks withaar, xp_pc en daantjexp! much appreciated.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan