Avg virusprogramma is zelf een virus?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

julesyeah123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
81
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe laptop (Oude eigenlijk maarja) gekregen hp nogwat met windows xp

Nu heb ik via softonic.com AVG Virus 2013 gedownload.

Nou gaf hij net aan dat er een virus op de computer stond en dat ze hem gingen verwijderen (JIPPIE DACHT IK..)

Maar toen was hij klaar met virus verwijderen, druk ik op details om te zien wat voor virus het was..
Ik keek en zag dat het een rare naam was, druk op meer details was en dat het bestand met avg was............... in het avgbestandmap.

Is dit daadwerkelijk een virus of een grap, en weet iemand een betere virusscanner?

Groetjes,
 
Mhh, listig, waarschijnlijk heb je ook iets anders mee geinstalleerd, en/of iets vergeten uit te vinken, althans dat denk ik. Gooi die er eens af, of uninstall dat ding. Ga naar de website van AVG zelf en installer deze opnieuw. En het is zeker geen slechte scanner. Klikje

Kijk altijd of je iets moet wegvinken enz enz. Vaak heb je zelf niet in de gaten dat je rommel mee download. Meerdere virus scanners kunnen (soms) wel een conflict met elkaar hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de reactie!

Maar, avg nu dus opnieuw downloaden? Maar ik vink nooit iets meer aan?

Andere virusscanner misschien?
 
Met AVG zelf is niks mis.
Je hebt vast de Softonic downloader gebruikt en dan krijg je een hoop rommel mee.
Download software altijd bij de maker zelf en vermijd sites als Softonic.

Daarnaast gaat het niet alleen om het niet aanvinken van zaken maar om het goed lezen van wat er is aangevinkt en onnodige troep uitvinken.
 
Laatst bewerkt:
Neem Avast free, geen downloader erbij en ook freeware en beter...
Wel: kijk goed wat je aanklikt om de vrije versie te installeren anders krijg je na 30 dagen of zo een melding dat je moet betalen....
 
windows defender is een slechte virusscanner, neem avast free die is nog steeds de beste antivirus voor gratis versie en moet niet onderdoen voor betalende versies !
 
Oke daar verschillen de meningen over. Als je Microsoft Security Essentials installeerd, dan kan defender niet meer gestart worden. Die is door Microsoft Security Essentials uitgeschakeld omdat MSE al de taken van Defender uitvoert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan