Avg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sopur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik heb AVG op mijn computer staan en nu lees ik op diverse forums dat deze niet helemaal betrouwbaar is.
Wie kan mij hier meer van zeggen?
Is deze virusscanner geschikt als ik internet bankier?

Het is niet het allerbeste antivirus programma. Maar zeker niet slecht. Het allerbelangrijkste tegen virussen zit tussen je oren. Als je naief, goedgelovig en te nieuwsgierig bent en overal op klikt zou ik niet op AVG vertrouwen.
Telebankieren gaat veelal via beveiligde lijnen (https) en is daardoor beter beveiligd.
Wormen, keyloggers etc. zijn vaak veel gevaarlijker dan een virus.
Daar kom je vaak wel te boven als je je data goed gebackupt hebt.

Juist! Drie keer kloppen he...
Je kunt een tweede virusscanner downloaden en een scanopdracht geven wanneer je maar wilt. Niemand kan dan zeggen dat je niet veel beter tegen virussen beveiligd bent. Ik mag hier misschien helemaal niet zeggen dat ik allerlei verschillende virusscanners tegelijk de boel laat bewaken. Dat wil namelijk niet altijd lukken. Laat ik dan AVast maar aanbevelen, deze heeft ook bijna dagelijks virusdatabase updates net als AVG en dan stijgt de kwaliteit ervan automatisch ver boven die van andere scanner uit. Avast is wel eens 100% goed bevonden bij een test, scanners worden namelijk wel eens getest. Avast heeft mooie skins en Nederlandse (Be) taal. Het kan een herstelbibliotheek maken als je wilt. Goed daar gaat het dan nu dus niet om. Je moet ook scannen op Add-ware en Spyware, dat kunnen virusscanners minder goed dus daar zijn speciale programma's voor. Spybot, de naam spreekt voor zich, geeft tijdens de installatie de keuze om System Internals te bewaken. Bij een dergelijke bewaking kunnen systeembestanden niet aangepast worden voordat jij uitdrukkelijk toestemming geeft. Niet direct hardop tegen iedereen zeggen maar dat wordt op mijn systeem ook door verschillende programma's bewaakt. Overdreven vindt ik zelf eigenlijk wel, toch zijn die bestanden vaak het doelwit van terreur en bemoeizucht. Je moet zeker in je bios wel de viruswaarschuwing aanzetten, deze waarschuwt voor aanpassingen van de master boot record zoals formatteren. Het grootste gevaar blijven altijd de links en bijlagen die via e-mail komen, klik niet zomaar iets aan, vaak lijken het gepresenteerde grapjes of e-kaarten en ook op de onbetrouwbare, soms onverwachte, websites, raakt je computer snel besmet. blijf dus naar de internetadressen kijken. controleer bij bankieren het bedrag en controleer het rekeningnummer. Drie keer kloppen. :D-:D------:D-:D------:D-:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan