Avi bestand nodig! heb ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
ik wil dus al een tijdje weten hoe ik een Video_ts folder kan bewerken zodat als ik het op een dvd zet een goed werkend keuzen menu krijg. ik weet er bijna al alles van af na het lezen van deze handleiding. http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?t=7185. Alleen een ding snap ik dus niet. Ik moet dus TMPGenc gebruiken. ik moet me videoformaat instellen. allemaal dus gedaan en dan in het volgende scherm moet ik het avi bestand toevoegen + ik moet "video type = non-interlace" dit invullen wat in de handleiding staat. van dat avi klopt niet. want als ik in me video_ts folder kijk zie ik er geen. Een video_ts map heeft VOB files geen avi's. en dat Video type = non-interlace. ik vat er egt niks van. als ik dan daar op klik moet ik bestandje of mapje selecteren. en geloof mij ik heb nog nooit van een bestand/map non-interlace gehoord. dus hopelijk kan iemand me bevestigen wat ze hiermee bedoelen.
Hopelijk smappem jullie het probleem en kunnen jullie het me uitleggen. bedankt alvast.:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Als je de folder Video_ts hebt met vob bestanden, betekent dit al dat dit in het DVD formaat is (mpeg-2). Deze hoef je dus niet meer met TMPGEnc om te zetten, maar kun je rechtstreeks met bijvoorbeeld Nero branden. TMPGEnc heb je alleen nodig om een avi bestand om te zetten naar mpeg-2, wat in jouw geval dus nu niet nodig is.

Als je vob bestanden hebt, lijkt het me dat je die van de DVD hebt geript. Dan zit het menu er al bij in. Zo niet, dan heb je een DVD authoring tool nodig, waarmee je menu's kan maken. Ik gebruik hiervoor TMPGEnc DVD Author 1.6. Succes in ieder geval, want het is ook best lastig om DVD's te maken.

weet ik! na het rippen op me pc kan ik het op me pc afspelen en gewoon het menu gebruiken. alleen als ik dan brand met nerovision. de enige die ik ken waarmee ik ooit succes heb gehad. alleen daar kan je geen goeie menu's mee maken. alleen ik gebruik dvdlab om menu's te maken. of gebruiken dat probeer ik te leren tenminste:p. Ik heb er namelijk een probleempje mee. omdat jij andere progamma gebruikt denk ik niet dat je me kan helpen maar andere please help me met het volgende.

ok ik start dvdlab. voeg ik voeg me film toe.
Ik wil dan subs toevoegen. menu maken en audio instellen etc etc. ik heb dus al die vob files import to asset ofzo gedaan. dan krijg ik van die plaatjes (chapters) te zien in zon klein browsertje. (srry voor de onduidelijkheid mocht je me neit snappen zeg dan ff dan kijk ik hoe het precies heet) en in dat browsertje kan ik dus chapters enzo instellen. maar ooks subs. dus ik druk dan op subs1 en ik moet subs instellen. dus ik kies bij language subs de subtitles. nederlands in dit geval en dan doe ik de rest enzo. maar als ik dan rechtsonderklik om subsstreams te doen geeft ie error.

Ook als ik het scherm op mijn eigen pc vergelijk uit de handleiding http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?t=7185

dan zie ik in het witte vak alle subtitles staan enzo. bij mij niet. bij mij is alles wit. dus ik snap dat nog niet helemaal. het is alsof ik de film niet heb toegevoegd heb ofzo.
ik kan me subtitles hoe dan ook niet bevestigen. please help.

NOTE: een beetje vaag uitgelegd mocht je het echt niet snappe vraag dan nog ff naar een iets gedetailerende uitleg. moet naar feesie toe daarom beetje snellere onduidelijke uitleg over mijn probleem. hopelijk komen jullie eruit en word ik geholpen. :D :D :D :D :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: mocht er vraag naar zijn dan kan ik morge ofmisschien heel laat nog ff het allemaal een beetje verduidelijken.

Laatst bewerkt:
Als ik naar het antwoord van MrBeanstra kijk, lijkt het wel of je het niet hebt begrepen.

Als je een DVD hebt geript, dan staan er op je harde schijf VOB- en IFO-bestanden.
Daar zitten de menu's in. Dat kan je met Nero Vision gaan branden.
Wel in het venster waarin je bestanden kunt toevoegen, onderin, selecteren Bestanden van het type .VOB.
Bekijk het alleen een beetje rustig, dan komt alles goed.

Wil je toch meer weten over ander manieren om DVD's, AVI's, MPEG 1 en 2 te bewerken kijk dan eens rond bij ExtraDVD.
Niet alles is nog helemaal up-to-date, maar de uitleg blijft goed.

NB: heb je nu Windows Media Player 11 kunnen inruilen voor Windws Media Player 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan