avi naar image

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald99

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2004
ik heb een avi film en die wil ik inpakken naar een image zodat ik het zo met nero kan branden

hoe doe ik dat?

ik heb isobuster maar volgens mij wil het daar niet mee en ik heb ook al op google gezocht maar vond niks alleen over plaatjes en dat moet ik niet hebben

Je kunt een avi rechtsstreeks met Nero branden, met Vision.
Enne, op die site staat alles over video's etc, niet alleen iets over divx, maar dan moet wel verder willen lezen.:cool:

Je kunt een avi rechtsstreeks met Nero branden, met Vision.
Enne, op die site staat alles over video's etc, niet alleen iets over divx, maar dan moet wel verder willen lezen.:cool:

ik kom er niet uit ik moet gewoon een iso of ceu ervan maken zodat ik het met nero kan branden op een cd of dvd en niet dat nero een 700 mb film zet naar 1gb nog wat en als ik het op een dvd zet zodat ik meer films van 700 mb erop kunnen moet ik een menu kunnen maken

Op de ouderwetse manier, haal je eerst de wav eruit met VirtualDub, deze combineer je met de avi in TEMPEnc naar een mpeg2, en die brand je dan als een dvd of svcd.

Probleem is dat de mpeg2 codec van TEMPEnc, niet gratis is.

Daarom de methode met Vision van Nero, die mpeg2 codecs voor Nero 6 zijn wel te vinden op internet, in Nero 7 zit hij al.

En al die methodes vind je op die site, of hier.

Een image maken, of rechtsstreeks een cd of dvd maken, zit ipp niet zoveel verschil.

Er is een tool waarmee je een iso kunt maken, dat is MAGICISO
Zie hier de tutorial http://www.videohelp.com/tools?tool=MagicISO
Hier kan je ook het progje downloaden.

De simpelste manier is echter inderdaad om via Nero 7
op een DVD te branden. Het menu maken genereert automatisch in Nero en je kan eventueel meer films op 1 DVD branden.

met het proggie magic iso is het gelukt een .iso te maken en ik heb hem gebrand met nero burning rom 7
maar krijg je altijd hetzelfde menu erbij want dat menu leest niet elke dvd speller en het ziet er niet mooi uit

kun je niet met een andere proggie uit nero 7 een menu maken en dat hij de film's niet groter maakt ik ben niet zo bekend met nero 7 ik gebruik altijd magix film op cd % dvd 5.0
maar dan maakt hij een film groter en past die niet op dvd meer daarom wou ik er een .iso van maken zodat de film niet groter wordt en er meer films op 1 dvd passen met menu die in alle dvd spelers kan lezen

ik had ik keer een film van iemand die had twee films op een dvd met een andere menu als je het als image brand ik weet alleen niet hoe dat moet

nog een vraagje moet je altijd avi converten om op een dvd te branden met meer films en een mooi menu

want als je het in google zoekt burn avi staat er elke keer bij convert

Ja, er worden diverse vob files van gemaakt, dat zijn mpeg2 files en de daarbij behorende ifo en bub files.

Ja, er worden diverse vob files van gemaakt, dat zijn mpeg2 files en de daarbij behorende ifo en bub files.

dus avi is er alleen op ruimte te besparen heb je dus weinig aan avi want proggie die het wel laden vergroten het altijd en ik vind het helemaal raar dat magix film op cd & dvd van een film van 899 mb een film maakt van meer dan 7gb

dus avi is er alleen op ruimte te besparen heb je dus weinig aan avi want proggie die het wel laden vergroten het altijd en ik vind het helemaal raar dat magix film op cd & dvd van een film van 899 mb een film maakt van meer dan 7gb
Dit is een kwestie van instellingen. Ikzelf gebruik NERO en van hetzelfde formaat file komt er een DVD uit van +/- 3 GB. Ik zou toch eens op videohelp rondneuzen ( www.videohelp,com) Mocht je hulp nodig hebben just ask..Heb je de kazaalite codecs?

Laatst bewerkt:
kun je bij nero 7 instellen dat hij een film van 700 mb ook 700 mb houd als je de film in nero laat en hoe doe ik dat?

of heb je msn dat communiceert wat makkelijker als je dat teminste wilt en anders moet het maar via hier

Nee, een DVD, gemaakt van een avi van die grootte, kun je wel verkleinen, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit, normaal maakt hij er eentje van 4,5 gig. van.

@fozziebear, Kazaa Lite heeft niets te maken met K-Lite codecs, die spitsing is al lang geleden gemaakt.

ben je er al uit???

kun je bij nero 7 instellen dat hij een film van 700 mb ook 700 mb houd als je de film in nero laat en hoe doe ik dat?

of heb je msn dat communiceert wat makkelijker als je dat teminste wilt en anders moet het maar via hier

anders zou je dit eens m,oeten proberen...heel simpel.....winavi.video converter R2G... R2G staat voor ready to go..... echt handig....:thumb: :D :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan