AVI naar MiniDV of VHS

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Beste Helpmij Collega's,

Heb een klein probleempje,,,,
ik zal het even snel uitleggen,
Heb een Sony DCR-TRV14E Pal Handycam Type MiniDV
Nu heb ik m'n filmpje van de MiniDV cassette naar m'n PC geimporteerd, via Firewire IEEE 1394 Kabel,
met het fantastische programma Pinnacle Studio Plus 9,
daarna natuurlijk gelijk bewerkt, wat aangepast, je weet wel heel de mik mak, en daarna natuurlijk Pinnacle Studio Plus laten converteren naar een DV-AVI Bestand zonder kwaliteitsverlies,
"hier komt het probleempje"
nu wil ik de Raw Data oftewel m'n DV AVI bestand (filmpje) terugzetten ' op een nieuw MiniDV op m'n Sony Handycam of gelijk op m'n VHS VideoRecorder,
watvoor soort bekabeling heb ik nodig om dat te doen, dus het weer op m'n MiniDV (HandyCam) terug te zetten of gelijk op een VHS VideoBand, want het wil niet lukken,
dus m'n Sony HandyCam heeft de volgende poorten,
i.Link Kabel (IEEE 1394 FireWire)
Audio/Video >>>> dus het gelijk kunnen bekijken op een TV,
USB2 aansluiting (i.Link vindt ik perfect) USB matig kwalitiet kwa resolutie,,,
en een S-Video aan de voorzijde van de Cam,

dus beste Helpmij Collega's Hoe krijg ik m'n Bewerkte DV AVI filmpje terug op een MiniDV cassette of op een VCR (VHS Cassette),,,,

m'n dank zou groot zijn, graag wacht ik op jullie hulp af !!!! :thumb: :(

Op een miniDVtape zal alleen gaan als je camcorder een videoingang heeft. Dat kan je vast wel nakijken op het net of in de handleiding van het apparaat.
Als je het op VHS wilt tapen, dan heb je analoge audio/video uitgangen nodig om die te verbinden met je videorecorder. Dan is het een kwestie van je video aansluiten, afspelen, zorgen dat de videorecorder op het juiste kanaal staat en oopnemen maar!

Beste Sarvo,
bedankt voor je snelle reactie,
maar hoe ziet een videoingang eruit, op m'n Sony Handycam, althans heb je misschien een plaatje van de benodigde kabel(s)
volgens m'n handleiding boekje zou ik het wel hebben,
ik ga het nu proberen om het naar een VHS Tape om te zetten, ik doe het via een S-Video uitgang op m'n PC, naar de TV (Scart-Kabel) of moet ik de (Scart-Kabel) gelijk in m'n VCR Recorder stoppen heb namelijk een AV-2 Decoder Scart achter op m'n VCR Recorder en een AV1 (TV) waar die nu momenteel met m'n TV verbonden is, uiteraard iets mee op te kunnen nemen,,,,

nogmaals m'n dank is enorm,
bedankt voor uw snelle reactie Sarvo :thumb: :)

Beste Sarvo, en de andere Helpmij Collega's,

M'n Sony HandyCam ondersteund helaas niet de optie
voor VideoIngang, enkel wel de optie Video Out (VideoUitgang) door middel van een S-Video Kabel.
okay dat probleem is opgelost,,,,

Maar hoe krijg ik m'n bewerkte DV-AVI filmpje op een VHS Cassette dus naar m'n VCR Recorder, dus van PC naar VHS, Ik heb wel de optie met een S-Video Kabel geprobeerd dat vanuit m'n PC naar de TV loopt en op m'n TV eindigt het op een Scart-Kabel in Poort 2 van m'n TV om precies te zijn, want ik poort 1 is m'n VCR-Recorder op aangesloten.
En hoe ziet zo'n Analoge Audio/Video Uitgang / "Kabel" eruit, !!!!
en waar moet ik het precies/ongeveer op aansluiten,,,,

ik moet eind van deze week een project afleveren,,,
het is echt belangerijk,,,,
zo beste Helpmij Collega's
Help Me OUT !!!!
alvast bedankt voor jullie hulp en moeite !!!!

Sluit de scartkabel die van je pc naar de tv loopt gewoon aan op je videorecorder en ga opnemen.

Beste maestro12 en Sarvo,

Goed Nieuws, want het is me gelukt....:thumb:
hartstikke bedankt voor jullie hulp en moeite,

Ik heb nog een klein vraagje,

Heb vanuit m'n Sony HandyCam (MiniDV) een eigen gemaakte filmpje geimporteerd naar m'n PC via een FireWire IEEE 1394 Kabel, met het programma Pinnacle Studio Plus 9, (Dus je krijgt nu een RAW Edit (MJPG AVI)
daarna bewerken, muziek toevoegen etc, etc,,,,, ("voor de MJPG-AVI bestand, zie linker Beeld van de Bijlage,
de totale grote van de bestand wordt/is 14.0 GB,
dus even met VirtualDUB shrinken naar een leuk grootte van 700 MB met de codering/encodering XviD, om daarna met een leuk menu op een DVDtje van 4.7 GB te zetten ik heb wel te filter Smart DeInterlace(2.8 Beta) gebruikt waardoor je een strak beeld krijgt zie Bijlage de Rechter Beeld van VirtualDUB,

nu komt mijn vraag, ik wil het ook nog op een VHS Band hebben ('VCR-Recorder"), om de beste resolutie over te brengen naar m'n VHS Cassette, moet ik de XviD Filmpje van 700MB gebruiken, of de Bewerkte RAW Edit dus de MJPG (MotionJPEG)AVI van 14.0GB. De Resolutie die je op je TV gaat bekijken is natuurlijk niet te vergelijken met je PC Monitor.

Graag wacht ik op jullie mening en of antwoord !!!!
Alvast bedankt voor jullie moeite....

Bijlagen

• virtualdub1.jpg
    virtualdub1.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 52
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan