avi openen met batch file.

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Problemen met Batch file --> Avi openen

Hey,

Ik zou graag vanuit een batch file een avi bestand willen openen met een ander programma (bijvoorbeeld Windows media player) dan het standaard afspeel programma( Realplayer) voor dat type bestand. Dit lukt nog niet echt.

Ik heb zelf al wat uitgeprobeert met het START command
Als ik dit command gebruik: START wmplayer.exe bestand.avi, zorgt het er alleen voor dat WMP wordt opgestart en verder het bestand niet afspeelt

START bestand.avi, speelt het wel af maar dan in het standaard programma voor dat type bestand (realplayer)

Weet iemand hier iets op?

Alvast Bedankt
Mcel

Laatst bewerkt:
Probeer eens: rechtsklikken op de bewuste film en dan kiezen voor ''openen met'' dan ''programma kiezen'' zoek daar je programma uit en dan zet je een vinkje bij ''dit type bestand altijd met dit programma openen'' en dan ''ok''

Hallo,

Enkele voorbeelden die iig werken met Windows media player 9

Code:
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" "C:\filmpjes\radar.avi"
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" "C:\filmpjes\radar.avi" /fullscreen 
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /Play "C:\filmpjes\radar.avi"
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /Open "C:\filmpjes\radar.avi"
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" /prefetch:1 /Play "C:\filmpjes\radar.avi"

Uiteraard wel even pad voor wmplayer.exe en het avi-bestand aanpassen.

Zie ook : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa386383.aspx

Bedankt omejan dat openen werkt voorlopig :D

Maar alleen als je het complete pad weet van de .avi die je wilt afspelen.
Ik ben dit aan het maken voor een memorystick zodat het op elke computer met het zelfde programma afspeelt. Op elke computer is de systeemletter die mijn stickje krijgt anders, N: of M: of P: enz. is hier een soort universeel stukje code voor dat hij altijd het goede pakt? (De avi staat in de zelfde map als de batch file)

oh laatmaar voor die laatste vraag :) Ik heb het al gevonden

Code:
Start wmplayer.exe /Play  "%cd%\bestand.avi"

Zo speelt hij automatisch de avi af die in de zelfde map staat als het batch bestand zonder de drive te weten.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan