.avi + .srt = raar beeld op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuVThaMovie

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Oké, dit is dus de situatie:
Ik heb een film van 700MB in .avi en Nederlandse ondertitels in .srt en zou deze graag op een CD'tje branden om op m'n DVD-speler van de tv af te spelen. Ik open dus Nero SmartStart, kies CD, data CD, selecteer de 2 bestanden, geen een naam aan de cd, m'n pc brandt de bestanden... tot hiertoe verloop alles prima
Na het branden probeer ik hem uit: m'n DVD-speler kan 'm lezen en er komt en menu met de 2 bestanden, ik selecteer het .avi bestand, en de film begint...
Resultaat: Raar beeld (heel schimmig) en geen ondertitels

Ik heb al op diverse andere topic en andere fora gekeken maar nergens vind ik de oplossing. Het is al vast niet men DVD-speler, want in de handleiding staat dat hij DiV-X compatibel is...

Reacties graag...

Cheers,

Welkom bij Helpmij.nl

Het kan zijn dat je een slecht bestand hebt gedownload.

Hebben de AVI en SRT wel exact dezelfde naam?

Film en ondertitel hebben exact dezelfde naam (behalve .avi en .srt natuurlijk)
En de film is helemaal normaal, hij speelt perfect af op mijn PC.

Maar eh... heb je wel ook de software geinstalleerd om die ondertitels tegelijk met je film af te spelen? Want zomaar gaat dat niet!

Je hebt dan VobSub nodig:

http://www.videohelp.com/tools/VobSub

Dit programma downloaden en installeren. Wanneer je daarna je AVI afspeelt op je PC, start dat progje automatisch op om je ondertitels mee te laten lopen

VOP-sub heb ik al lang op men pc staan... dus daaraan kan het ook niet liggen...
Andere oorzaken?

BTW: Maakt het uit of je VOP-sub hebt, als je gaat branden?
Die CD dient toch voor in de DVD-speler aan de tv

Je hebt geen Vob sub nodig als je film gebrand is op CD en je hem op je standalone DVD speler afspeelt, wel moet je DVD speler .srt (ondertitel) bestanden ondersteunen, en dat is denk ik niet het geval dus zie je geen ondertitels.
Enja Raar beeld... niet alles wat je download is goeie kwaliteit.

Misschien is het wel zo dat men DVD-speler geen ondertitels ondersteund; wat raar is. De kwaliteit van de film op de PC is echter heel goed, dat rare op de tv is precies dat alles wat 2 sec geleden ook in beeld was, ook nog wordt uitgezonden: bv. op 00:00:32 zie je alles van 00:00:30 tot dan. Raar uitgelegd, maar het is precies zo.
Hoe komt het dan dat men beeld zo raar is? En ligt dat ondertitel gedoe echt aan men standalone DVD-speler die geen .srt bestanden ondersteund?

Brand ik verkeerd? Aan de hoge snelheid? Foute CD? Fout Brandprogramma? Foute bestandtypes voor op CD? Foute standalone DVD-speler?

Hulp!

Brand hem eens op 1 speed dan weet je zeker of het daar aan ligt, en dat je DVD speler geen losse srt ondertitels bij een avi bestand ondersteunt is niet zo vreemd, het merendeel van de standaard DVD spelers doet dit niet.

Geschikt voor: MP3, WMA, JPEG, DivX 3,11/4.x/5.x/6
De multi-formaat speler speelt bijna elk bestandsformaat af, waaronder MP3, WMA, JPEG en het populaire digitale-mediaformaat DivX, en zorgt voor een optimaal luister- en kijkplezier. Met DivX-weergave kunt u gecomprimeerde hoogwaardige DivX-videocontent afspelen en delen vanaf uw computer.

Er staat dus niks over losse srt ondertitel bestanden dus dat kan hij dus niet

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/nl/be/consumer/home_entertainment_gr_be_consumer/dvd_home_theater_ca_be_consumer/ce/_productId_DVDR3432V_12_BE_CONSUMER/DVD_recorder_videorecorder+DVDR3432V_12

Laatst bewerkt:
Tja moeilijk te beoordelen vanaf hier, probeer hem eens op 1x speed te branden misschien dat het uitmaakt.
En bekijk het eens met een andere film, dan weet je wat meer waaraan het ligt, je DVD speler of de kwaliteit van wat je gedownload hebt.
Het is natuurlijk ook wel zo dat wat je op je TV ziet vaak wat minder scherp is dan wat je monitor weergeeft, aangezien je monitor meer beeldlijnen heeft ten opzichten van je TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan