Avira alarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter sepke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sepke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Dag forumleden,

Mijn Avira antivir premium slaat vaak alarm met de melding:Webguard malware found When accessing data from the URL, "http://www.xxibite.nl/favicon.gif"
a virus or unwanted program 'HTML/Agent.16156' [virus] was found.
Action taken: Blocked file.

Deze melding krijg ik regelmatig als ik aan het surfen ben ook bijvoorbeeld toen ik de site van dit forum opende. Hieronder een screensave van de melding.

Aviramelding.jpg

een gehele scan met Avira, Malwarebytes en super antispyware leverde nul gevonden items op.

Wie weet wat dit is, of is het een false positiv. Dat komt wel eens vaker voor met Avira.

Bekijk bijlage 108108

Dit zou wel eens kunnen kloppen. Als ik het gif bestandje in de Browser in tik,krijg ik de melding , zie afbeelding boven.

Mijn advies, kom nooit op dat webadres !

Aviara doet in jouw geval wat het doen moet.

Modedit: url verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar het probleem is dat ik niet naar die site ga, ik surf bijvoorbeeld naar Helpmij.nl en bij het open v.d. site in dit voorbleed Helpmij dan krijg ik de hiervoor genoemde melding.

Bekijk bijlage 108108

Dit zou wel eens kunnen kloppen. Als ik het gif bestandje in de Browser in tik,krijg ik de melding , zie afbeelding boven.

Mijn advies, kom nooit op dat webadres !

Aviara doet in jouw geval wat het doen moet.

Modedit: url verwijderd.
Asl je advies is om nooit op die website te komen is het mij een raadsel waarom jij de url hier neer zet. Mijn advies aan jou, niet doen. url verwijderd.

Probleem is opgelost, ik heb de cookies verwijderd uit IE8 en daarna geen meldingen meer gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan