Avira Antivir wil virrusen niet verwijderen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Veel van deze virrusen zitten in de map system32.
Hij geeft melding dat er een virrus is gevonden met naam,bestand,pad,virrus naam.
Ik doe Delete en er komt direct weer een melding wat betreking heeft op hetzelfde bestand en map.
Veel van deze virrussen zitten ook in Documents & Settings.
Deze Virruscanner geeft tevens een hardnekkige piep deze word niet door de speakers of oortelefoon afgespeeld maar komt uit de PC zelf, kun je deze niet uitschakelen? Hoe?
Ik kan Avira ook uitzetten of de meldingen uit beeld schuiven maar vind dit uiteraad niet echt een goede oplossing.

Laatst bewerkt:
''Hallo Jasper'' Virussen die eenmaal in de systeem map van Windows zijn gekomen zijn
inderdaad lastig te verwijderen, je kan deze dus ook helaas niet makkelijk verwijderen
op je eigen manier een virusscanner zou hierbij dus ze werk moeten doen.

Om deze virussen te kunnen verwijderen heb je dus een zeer sterke virusscanner nodig die
alles zou moeten controleren op je pc. Voorbeelden van goede virusscanners zijn
bijvoorbeeld: Kaspersky, Panda platanium, Avg en nod32. Als je niet over 1 van
deze virusscanners beschikt dan kan je het natuurlijk ook altijd nog met een
andere virusscanner doen, maar hierbij kan ik niet garanderen dat deze
virussen ook daadwerkelijk altijd gezien worden. Houd tevens ook je
anti virus programma up to date en voer regelmatig een totale
systeem scan uit.

Het beste wat je naar mijn mening dus kan doen is
1 van bovenstaande virusscanners kopen en installeren
om zeker te zijn van een goede beveiliging.
Het laatste dat je ook nog kan proberen is
je pc opstarten in veilige modus en ze via
die manier proberen te verwijderen.

Ik wens je verder veel succes met je systeem,

Draxter

Laatst bewerkt:
''Hallo Jasper'' Virussen die eenmaal in de systeem map van Windows zijn gekomen zijn
inderdaad lastig te verwijderen, je kan deze dus ook helaas niet makkelijk verwijderen
op je eigen manier een virusscanner zou hierbij dus ze werk moeten doen.

Om deze virussen te kunnen verwijderen heb je dus een zeer sterke virusscanner nodig die
alles zou moeten controleren op je pc. Voorbeelden van goede virusscanners zijn
bijvoorbeeld: Kaspersky, Panda platanium, Avg en nod32. Als je niet over 1 van
deze virusscanners beschikt dan kan je het natuurlijk ook altijd nog met een
andere virusscanner doen, maar hierbij kan ik niet garanderen dat deze
virussen ook daadwerkelijk altijd gezien worden. Houd tevens ook je
anti virus programma up to date en voer regelmatig een totale
systeem scan uit.

Het beste wat je naar mijn mening dus kan doen is 1 van bovenstaande virusscanners kopen en installeren
om zeker te zijn van een goede beveiliging. Het laatste dat je ook nog kan proberen is je pc opstarten in
veilige modus en zo kan je ze proberen te verwijderen.

Ik wens je verder het aller beste met je systeem,

Draxter

Ik ben niet zo bang voor virrussen, en moet ik Windows daardoor opnieuw installeren jammer dan zon ramp vind ik het ook weer niet die kans is bovendien vrij klein.
Virruscanner kopen????? Dus echt niet.
Ik ga zeker niet iets kopen wat je ook gratis kunt downloaden, laat staan een product waarvan je niet kunt controlleren of het klopt, een virruscanner kan ook zeggen dat hij een virrus vind terwijl er niets opstaat en andersom.
Van AVG is ook een gratis versie.

Ik snap heel goed waarom je geen virus programma wil gaan kopen.
Virus programma,s kosten natuurlijk allemaal een hoop geld, maar
daarin tegen is het zeker de moeite waard om zo,n programma te
kopen om voor altijd verzekert te zijn van een schone en veilige pc.
Maar goed uiteindelijk ligt deze keuze helemaal bij jezelf.

Nou nou, een discussie met uitspraken die:
1/ volledig onbeargumenteerd en nogal naief zijn
2/ nogal off-topic is
3/ niet het probleem oplost.

gast0175,

In de melding dat er een virus gevonden is, staat ook het pad (zoals je in je eerste post meldde).
In veilige modus zou je ze dus kunnen verwijderen.

Avira staat bekend om zijn goede virus-detectie en is tegelijkertijd helaas berucht om zijn, wat mindere virus-'verwijdering'. Maar op deze manier zou je het kunnen proberen.

De online-scan, waar eerder over gesproken is, is in iedergeval een goede tip.
Probeer die van Nod32 of anders bijvoorbeeld die van Kasperksky.

De irritante piepjes van Avira/Antivir kan je inderdaad uitschakelen. Dat kan in het configuratiescherm van Avira/Antivir zelf. Ik zal nog even verder zoeken, maar ook daar komen we wel uit.

Éen ding wil ik nog wel even toevoegen aan deze discussie. Een vraagje om over na te denken:
Als de gratis virusscanners net zo goed zouden zijn als de betaalde versies. Hoe kunnen dan die betaalde versies toch zo populair zijn? Waarom kunnen die bedrijven die betaalde AntiVirus maken toch overleven?
Denk daar maar eens over na. Het antwoord is een gevolg van logisch redeneren. Maar goed, dat is nu bijzaak. Eerst maar even dit probleempje oplossen.

Laatst bewerkt:
Nou nou, een discussie met uitspraken die:
1/ volledig onbeargumenteerd en nogal naief zijn
2/ nogal off-topic is
3/ niet het probleem oplost.

gast0175,

In de melding dat er een virus gevonden is, staat ook het pad (zoals je in je eerste post meldde).
In veilige modus zou je ze dus kunnen verwijderen.

Avira staat bekend om zijn goede virus-detectie en is tegelijkertijd helaas berucht om zijn, wat mindere virus-'verwijdering'. Maar op deze manier zou je het kunnen proberen.

De online-scan, waar eerder over gesproken is, is in iedergeval een goede tip.
Probeer die van Nod32 of anders bijvoorbeeld die van Kasperksky.

De irritante piepjes van Avira/Antivir kan je inderdaad uitschakelen. Dat kan in het configuratiescherm van Avira/Antivir zelf. Ik zal nog even verder zoeken, maar ook daar komen we wel uit.

Éen ding wil ik nog wel even toevoegen aan deze discussie. Een vraagje om over na te denken:
Als de gratis virusscanners net zo goed zouden zijn als de betaalde versies. Hoe kunnen dan die betaalde versies toch zo populair zijn? Waarom kunnen die bedrijven die betaalde AntiVirus maken toch overleven?
Denk daar maar eens over na. Het antwoord is een gevolg van logisch redeneren. Maar goed, dat is nu bijzaak. Eerst maar even dit probleempje oplossen.

Heb nu weer AVG deze verwijdert ze wel.
Een game kopen is tot daar aan toe (niet dat ik dat doe, maar goed), maar een Virruscanner kopen? Dus echt niet.
Dan neem ik wel het risico tot onherstelbare aantasting.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan