Avira Antivirus Werkt Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kungfu

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Hallo helpmij-helpers,

Ik krijg steeds op mijn computer honderden balkjes van Microsoft: Er word een oplossing naar het probleem gezocht.... Het heeft te maken met AviraAntivirus 9.1 premium edition. Ik druk steeds op Annuleren maar het blijft maar komen. Ik ken avira zelf niet. ik heb het nogeens gedownload

Ik weet het niet meer weten jullie raad? :eek:

Je hebt een premium versie, dus je hebt er voor betaald ?

Toch ken je het programma niet ?

Heel vreemd.

Als uiterste zou je eens in de veilige modus kunnen opstarten en zoveel mogelijk van de Avira map verwijderen.

Let wel op dat je EERST weer een antivirus installeert voordat je internet weer op gaat.

Hallo helpmij-helpers,

Ik krijg steeds op mijn computer honderden balkjes van Microsoft: Er word een oplossing naar het probleem gezocht.... Het heeft te maken met AviraAntivirus 9.1 premium edition. Ik druk steeds op Annuleren maar het blijft maar komen. Ik ken avira zelf niet. ik heb het nogeens gedownload

Ik weet het niet meer weten jullie raad? :eek:

Het is een rogue/nep antivirus, zie:
http://www.bleepingcomputer.com/forums/lofiversion/index.php/t296395.html
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=25875

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier.
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
  • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Volledige Scan", daarna klik op Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.
Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord.
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.
Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

je moet naar je opstart intems gaan daar staat bij mij ergens hkcu daarachter staat C:\Users\Iwan\AppData\Roaming\Avira\avira.exe omdat het avira stond heb ik het op me pc opgezocht en ? nada niks te vinden dus hij probeert iets te openen wat niet kan dus mijn advies?

ga naar opstart intems
en schakel hkcu uit

info=
systeemconfiguratie
hkcu
C:\Users\Iwan\AppData\Roaming\Avira\avira.exe
opstart programmas
frabrikant onbekent
hkcu\software\microsoft\windows\currentversion\run

(alle rechten voorbehouden

Status
Niet open voor verdere reacties.