Avira antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

mingus14

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo,

ik gebruik al lange tijd avira antivirus, nou heb ik 2 problemen.

1. hij zecht dat de webquard niet actief is omdat een of andere toolbar is gedeactiveer (nooit iets gedaan..)

2. Het grotere probleem: ik download een hoop en gebruik voor games soms 'rare' bestanden! het probleem is is dat hij al die gewone normaal werkende .exe bestanden steeds ziet als een virus :0 wat moet ik doen, kan ik dit uitschakelen, of moet ik een high end anti virus nemen, zoals panda enz. (dit is geen probleem) en zo ja, welke antivirus is het beste en het minst belastend?!

alvast hartelijk bedankt:thumb:

Hoe bedoel je 'rare bestanden' ?

Ik heb zelf Panda Cloud Antivirus Free, die kan ik echt aanraden. Heel makkelijk te installeren en verder merk je niet dat die op de computer staat.
Als je die wilt bij het begin van de installatie kiezen voor opties en dan de toolbar uitvinken zodat deze niet wordt geinstalleerd.

Suc6 verder!

Laatst bewerkt:
Punt 1: dat klopt, een recent "grapje" van Avira en de toolbar is een Ask.com ding, ad-ware dus, en dat vind ik een afgang. Wat mij betreft schakel je over naar Avast of die Panda. Dan wel na deïnstallatie even AppRemover draaien om restanten van Avira te verwijderen.

Punt 2: Alle downloads controleren op Virustotal.com, zeker "rare" bestanden

Punt 2:

Ik neem aan dat je met "rare" bestanden cracks bedoelt. Wanneer je zeker weet dat het geen virus betreft, kun je in je virusscanner aangeven dat deze bestanden uitgesloten moeten worden van scannen.

Met cracks weet je het alleen nooit. Vaak is het vals alarm, maar soms zijn er jokers bij die het leuk vinden om wat extraatjes mee te geven. Het gebruik van cracks is dus op eigen risico. Ik ga hier met minal mee: upload de bestanden eerst naar een online scan service.

Voor een vergelijking van virusscanners kun je hier terecht:

http://www.av-comparatives.org/

okee, panda cloud is het proberen dan zeker waar, maar ik vind het op zich wel tijd
om een betaalde versie te nemen, wat is het allerbeste antivirussoftware programma op de markt?

en marco het probleem ios is dat mijn virus scanner dat elke keer vergeet als ik mijn pc uitzet, dus krijg ik elke keer als ik mijn pc aanzet ongeveer 15 virus meldingen!
ook worden er heel vaak bestanden geblokeerd, bijvoorbeeld cracks, en ik moet dan mijn pc in veilige modus aanzetten om dit te fixen!

Dan wordt het wel tijd voor iets anders. Op de site die ik gegeven heb staan testen m.b.t. de prestaties van diverse internet security programma's.

verwijder hem van je pc en download METEEN aviraweer op je pc. mischien doet ie het dan normaal.
Je kan ook bij configuratie scherm en dan bij softwares kijken. daar staan ook vaak toolbars. die kun je wijzigen/verwijderen.
Als dat niet lukt download ccleaner daar kun je ook alles verwijderen en toolbars.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan