Avira On-Access Service gebruikt non-stop ruim 30%

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaas444

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht een Acer Aspire E1-571 en die proefabonnement van McAfee is nu verlopen.
Ik besloot dus om Avira free te gaan downloaden. Het probleem is dat ie non-stop mijn processor zit te belasten (Bij taakbeheer zie ik dat ie altijd ruim de 30% zit). Mijn laptop draait nu zonder pauze lekker hard (is ook niet goed voor de laptop). Ik heb geprobeerd om Realtime scanner uit te zetten van Avira maar dat heeft ook geen effect.

Zou ik hier iets tegen kunnen doen? Of moet ik hiermee doorgaan of een andere anti-virus gaan zoeken.

Alvast bedankt!

Mvg,

Moet ik die van nu dan eerst verwijderen? Of vervangt die download het dan.

Eerst verwijderen en dan opnieuw installeren. Als hij dan nog niet goed werkt is microsoft security essentials ook een goed alternatief ( geen advertentie's )

Ok, ik heb geen Avira geinstalleerd momenteel, maar ik weet wel dat een aantal AV's standaard zijn ingesteld om nadat de computer een bepaalde tijd niet gebruikt word (idle), automatisch een volledige systeemscan gaan uitvoeren. Misschien een idee om dat even na te kijken & dan ook meteen die volledige systeemscan op een voor jou ideale tijd in te stellen.

Overigens is het geen goed idee om de Real-Time-scanner uit te schakelen, de naam zegt het al, die doet het alleen als je iets opent of opslaat. Als het goed is...
:rolleyes:

Avira mag je eerst deinstalleren, maar als je direct de installatie start, dan krijg je volgens mij de keuze Verwijderen, Repareren, of Herinstalleren, & in het laatste geval deinstalleert het zichzelf eerst...

Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht een Acer Aspire E1-571 en die proefabonnement van McAfee is nu verlopen.
Ik besloot dus om Avira free te gaan downloaden. Het probleem is dat ie non-stop mijn processor zit te belasten (Bij taakbeheer zie ik dat ie altijd ruim de 30% zit). Mijn laptop draait nu zonder pauze lekker hard (is ook niet goed voor de laptop). Ik heb geprobeerd om Realtime scanner uit te zetten van Avira maar dat heeft ook geen effect.

Zou ik hier iets tegen kunnen doen? Of moet ik hiermee doorgaan of een andere anti-virus gaan zoeken.

Alvast bedankt!

Mvg,

heb je die proefversie van McAfee verwijderd?

Ja ik heb de proefversie van McAfee verwijderd. Maar er is nu iets heel raars gebeurd. Ik heb via configuratie scherm en dan naar software verwijderen Avira verwijderd. Hij zei dat ik mijn laptop opnieuw moest starten dus dat deed ik. Hij startte toen trager dan normaal op maar Avira zit er nog op... Het raarste is dat Avira nu niet meer zo hard draait...
Is Avira nou half verwijderd? Het draait nu wel gewoon maar dan is ie nu onder de 5% Ik snap het even niet meer :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan