Award Medallion V6 > kan niet booten vanuit CD-ROM!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
Van mijn computer met Award Medallion V6.0 Bios moet ik de harde schijf opnieuw installeren. Deze kan bij het opstarten een bepaalde directory niet meer vinden en loopt dan volledig vast. Ik wil de computer opnieuw installeren, alleen lukt het niet om de booten vanuit de CD. In bios heb ik gezocht naar deze optie, maar deze is er simpelweg niet bij Award Medallion, booten vanuit de floppy heb ik op enabled gezet, maar de opstartdiskette in de floppydrive slaat hij over waardoor het systeem weer vastloopt op de harde schijf.

Wat kan ik doen om booten vanuit de CD mogelijk te maken?

Boot Sequence The original IBM PCs loaded the DOS operating system from drive A (floppy disk), so IBM PC-compatible systems are designed to search for an operating system first on drive A, and then on drive C (hard disk). However, modern computers usually load the operating system from the hard drive, and may even load it from a CD-ROM drive.

Het Bovenstaande stukje komt uit de faq van Award.
Jou computer als deze niet te oud is kan dus opstarten vanaf cdrom.

Dat jij schrijft dat je ook niet kunt opstarten vanaf a kan de oorzaak hebben dat je het niet weg schrijft naar je cmos.
Dit moet je wel doen anders gaat het niet werken.

Staat er niet iets van boot sequence in je bios? daar zou je de bootvolgorde moeten kunnen wijzigen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan