Axigen mail server

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
hallo,

ik heb 2 vragen :

1.
ik gebruik Axigen voor mijn mail server, daar heb ik ook een code voor 10 mailadresen en 2 domeinen voor.

alleen nu heb ik alles geforward en kan gewoon op de webmail en de webadmin maar wanneer ik dus een mailtje naar mijn eigen @home adres wil sturen dan zie ik later in de everything.txt staan van

Code:
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de PROCESSING:0023E134: Start mail delivery
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: Search MX for 'home.nl'
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: Search NS for 'home.nl'
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: Search NS for 'nl'
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: Search NS for ''
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: 'home.nl' not found in DNS
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: Search A for 'home.nl'
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de DNR:0023E134: 'home.nl' not found in DNS
11-22 21:23:11 +0100 08 Boven-4de PROCESSING:0023E134: Relay mail 23E134: unable to resolve domain home.nl

wat kan dit zijn? en hoe kan ik het verhelpen?

2.

ik wil dus ook mailtjes ontvangen en nu heb ik gelezen dat ik dat via http://rollernet.us/ kan doen maar ik heb mijn domijn mail.domein.nl-web.net er ingezet en domein.nl-web.net op poort 2xxx maar wat moet ik dan doen?

ook weet ik niet welk domein ik in moet vullen in mijn server, mail.domein.nl-web.net of domein.nl-web.net?

mvg
Nighthunter

M.b.t. 1:
Het geeft aan dat je mailserver verkeerd staat ingesteld als het over DNS gaat: Hij kan niet uitzoeken waar de mail voor xxxx@home.nl naar toe moet.
Het MX record(s) geeft aan bij welke server de mail moet worden afgeleverd.
Het NS record(s) geeft aan bij welke server er informatie over het Home.nl internetdomein kan worden opgevraagd.
Zet in de TCP/IP instellingen van Axigen (als je daar instellingen kunt doen) danwel in je server zelf de DNS-server informatie goed.
M.b.t. Home.nl als maildomein had je Axigen het volgende moeten kunnen vinden (even 'handmatig' opgezocht, dus niet in Axigen zelf). Zie dat de mailserver van Home.nl e-mail is: mx.ziggo.nl
De NS (=NameServer) voor het ziggo.nl internet domein zijn: ns1.home.nl, ns2.home.nl, ns3.home.nl en ns4.home.nl
De ip-adressen van die servers staan in het laatste blok.
Zoals je ziet heb ik er hier geen probleem mee om de juiste informatie van Home.nl te achterhalen. Je zult er dus voor moeten zorgen dat ook je Axigen software die informatie vinden kan, en dat doe je door de juiste (start-) DNS-server aan te geven (zie eerste paragraaf).

C:\Documents and Settings\tijs>nslookup -type=mx home.nl
Server: ns3.tiscali.nl
Address: 195.241.77.55

Non-authoritative answer:
home.nl MX preference = 100, mail exchanger = mx.ziggo.nl

home.nl nameserver = ns1.home.nl
home.nl nameserver = ns2.home.nl
home.nl nameserver = ns3.home.nl
home.nl nameserver = ns4.home.nl
mx.ziggo.nl internet address = 212.54.42.8
mx.ziggo.nl internet address = 212.54.34.8
ns1.home.nl internet address = 213.51.129.75
ns2.home.nl internet address = 213.51.145.75

2. Bij Rollernet zet je neer voor welk maildomein (=domein.nl-web.nl) je je mail doorgestuurd wil hebben. Als ontvangende server van die doorgestuurde mail geef je dan aan: mail.domein.nl-web.nl en de poort (2xxx).
Hierbij is het wel zaak dat mail.domein.nl-web.nl ook echt als ip-adres is op te zoeken in DNS. Kan dat niet, vul dan gewoon het Internet ip-adres van je Antigen mailserver in.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo,

wanneer ik dat comando in mijn cmd schermpje invoer dan komt er gewoon de adressen van de @home servers uit, maar kan het zijn dat de mail server niet met meer dan 1 dns server om kan gaan?

ik heb er namelijk 2 ingesteld

verder zal ik niet weten waar ik de dns server kan invullen in mijn mail server, of moet ik dat gewoon bij de lan verbinding goed hebben en neemt mijn mail server dat gewoon over?

en ik heb nu mijn mail.domein.nl-web.net geforward naar poort 2xxx maar moet ik dan mail.domein.nl-web.net of domein.nl-web.net als domein naam gebruiken in mijn server want als ik dan mail.domein.nl-web.net invul dan krijg ik dit @mail adres nighthunter@mail.domein.nl-web.net dus dat lijkt me een beetje sterk of niet?

mvg
Nighthunter

Laatst bewerkt:
Ik ga niet je hele mailconfiguratie voorkauwen.

Waar heb je die website/mailserver gehost? Gewoon op je eigen computer?

Indien ja, dan zul je portforwarding moeten instellen van poort 2xxx naar je interne ip-adres.
Bovendien moet je Axigen zo configureren dat die luistert op de poort van het interne ip-adres waar je poort 2xxx naar forward, anders kan er geen mail worden afgeleverd bij Axigen.

Daarnaast moet je in DNS aangeven dat de mailserver(s) van Rollernet de mailservers zijn voor je domein (dus de MX records moeten verwijzen naar mail.rollenet.us en als 2de MX record mail2.rollernet.us).

Verder is het van hieruit moeilijk te beoordelen wat er verder nog mis is / kan zijn op je server. Om alvast iets te noemen: Firewall die het Axigen wellicht onmogelijk maakt om informatie te ontvangen van Rollernet.

Zonder helder verhaal over hoe je alles ingesteld hebt wordt het knap moeilijk om je te helpen. Dus een helder overzicht hoe het er nu uitziet (misschien de tips van hierboven al meegenomen en ingesteld) kan helpen, anders laat ik het erbij, en laat ik hulp over aan andere Helpmij-lezers.

Tijs.

hallo,

ik heb je eerste advies nog eens even goed nagekeken en heb gevonden waar ik mijn dns moest invullen onder de naam ns (name server) en nu kan hij alles vinden, nu heb ik alleen nog wel problemen want hotmail.com wil geen mails ontvangen van private mail servers dus ik en heb ook wat problemen met @home maar ik ben in iedergeval verder gekomen, alvast bedankt ik ga er nu nog even me an de gang en mocht het niet lukken dan geef ik verdere info

edit:

blijkbaar willen mail server geen mails van mijn servertje ontvangen:

@home:

Code:
Verwijderd

en hotmail:

Code:
Verwijderd

waarom gebeurt dit en hoe kan ik toch mailtjes verzenden?

mvg
Nighthunter

Laatst bewerkt:
Heel simpel: Je moet alle mail sturen via de mailserver van je provider. Is dat @home, dan is dat: mail.home.nl

Je kunt niet zelf voor volledige mailserver spelen, omdat je ip-adres genoteerd staat als een dynamisch ip-adres. Omdat die ip-adressen vaak worden misbruikt door spammers moet alles via een vast ip-adres worden verstuurd. De mail-server van je provider heeft wél zo'n vast ip-adres.

<< 550 DY-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server.

Zoek dus uit welke mail-server (=SMTP-server) je normaal gebruikt bij je provider, en stuur alle mail daarnaartoe om verder verwerkt te laten worden.

Tijs.

hallo,

zal ik anders wat print screens laten zien van hoe het er nu uit ziet? dan kan u mij mischien vertellen waar ik dat in kan stellen want ik kan alleen maar ip adressen invullen in mijn webadmin, wat ik wel weet is dat mail.home.nl de server is waar je normaal @mails via verstuurd

Laatst bewerkt:
Ik wil je (bij uitzondering) wel helpen met hulp-op-afstand.

Mail even je MSN-naam via het klikken op Dnties (hier links van deze posting), en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties.

Ik zal online zijn in MSN, en je toevoegen.

Komen we eruit, dan zal ik (of jij) wel terugmelden welke instelling(en) we hebben moeten gebruiken om het werkend te krijgen.

Tijs.

hallo,

hij werkt !!!! bedankt voor al je hulp via ISL Dnties!!!
er komt een chocola reep je kant op ! :P

greetings,
night

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan