azerty en qwerty klavier:toetsen wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

ik heb hier een HP DV9000 met een defect azerty toetsenbord.
Ik heb een 2dehands toetsenbord qwerty op de kop kunnen tikken en vroeg me af of de toetsen kunnen gewisseld worden zodat ik weer in azerty kan werken.

Gr. Jan

Ah, een laptop... In theorie moet het kunnen, meestal met een gewoon los toetsenbord gaat dat redelijk makkelijk, maar met een laptop blijft het altijd speculeren.
Wat je moet doen is de landencode voor het toetsenbord (van nl op be denk ik) zetten op azerty layout, typisch voor België.
Maar dan zitten de keycaps niet meer waar je ze verwacht.
Deze plastic kapjes kun je bij een beetje (los) toetsenbord er af halen - wat ik wel doe om ze eens goed schoon te maken - en weer terugzetten.
Zo kun je ook de toetsen op een andere plaats terugzetten en zelf je toetsenbord fysiek en functioneel "ombouwen" van qwerty naar azerty.
Maar met een laptop ligt het er maar net aan of je de keycaps daar ook los kan halen en van plaats verwisselen.
Dat weet ik dus niet, dat zal u zelf moeten proberen.

Ok,bedankt voor de reactie.

Ik zal de toetsenbordindeling wijzigen en kijken of de indeling overeenkomt dan zal ik de toetsen overztten.
Het resultaat zal ik nog posten

Gr. Jan

Hallo,

beetje laat maar ik heb de toetsen gewiiseld en de juiste landinstelling gedaan en het werkte perfect.

gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan