Azerty Game/werk pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie3

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Zie nieuwe versie van dit bericht onder.

Hallo.
Ik wil van jullie informatie over het samenstellen van een pc, ik wil deze bestellen bij azerty.

Budget - €800 - €900
Doel - Gamen, downloaden vanaf usenet, standaard dingen.
Omgeving - geen mening.
Besturingssysteem - Ik heb al Windows 7.
Opties / randapparatuur - USB 3.0 hub (niet bij de prijs inbegrepen).

Ik hoef niet de hoogste instellingen bij games.
Maar ik wel wel lang vooruit komen met deze videokaart.
En ik heb een passieve 3d monitor (met tridef software, werkt ook op ati).
Ik zat te denken aan een Intel i5 2500(K) processor.
En dan een 560 ti videokaart. Ik heb al een voorbeeld gemaakt hier (aangepast van een ander topic hier).

En ik heb gehoord dat er moederborden zijn die automatisch overclocken?
Is dat wat voor mij? Want ik heb nog nooit overclockt (ging ook niet bij mijn huidige pc's).

En ik heb nog een vraag over azerty.
Krijg je er alle drivers bij de pc? Of moet je die zelf opzoeken?

Mvg, Linkie3.

Laatst bewerkt:
hallo , hele mooie samenstelling .
Ik zou je precies hetzelfde samenstelling maken , ik zie dat je niet alles op de hoogste instellingen wilt spelen
Je kan daarom wel wat geld sparen als je een 6850 of 6870 neemt , met de 6850 spaar je al 100 euro , voor de rest hellemaal top voor games ( zelfs met een 6850 kan je de meeste games op high/ultra hoor)

Ik gebruik zelf altijd een asus moederbord want daar klik je gewoon op ''fast'' of ''extreme'' en hij overclockt alles automatich .
Deze moederbord die jij hebt in de samenstelling is ook heel top hoor

Laatst bewerkt:
Beste msi009.
Kun je misschien een samenstelling maken met zo'n moeder bord?
Met eventueel een andere videokaart?
Ik wil wel over 4 jaar de meeste games op medium kunnen spelen (met uitzonderingen zoals een nieuwe crysis daargelaten).

Laatst bewerkt:
Wat raad je me aan.
Het gebruiken van een usb 3 hub?
Of een andere kast met usb 3 op de voorkant (dit ondersteunt dit moederbord toch)?
En als het een kast word, welke?

qua kasten weet ik het niet ,
ik denk niet dat een kast van zichzelf al een usb3 hub heeft omdat usb3 via de moederbord komt....
de kast die je nu in de samenstelling hebt is een goeie en heeft 2 usb 2.0 poorten aan de voorkant
je kan wel een usb verlengkabel via de achterkant van de usb 3.0 binnenin de behuizing richring de voorkant brengen en de usb 2.0 van de voorkant eruit schroeven en die uiteinde van de usb 3.0 / verlengkabel daar doen ,
maar dat wordt weer lijmwerk enzo :p (maar wel een optie natuurlijk )
Of je zoekt een kast met usb 3.0 , hierbij kan ik je helaas niet helpen daarmee omdat ik nog geen kast heb gezien met dat mogelijkheid

Ik heb besloten gewoon voor de kast in het winkelmandje te gaan.
Ik heb voorlopig toch geen usb 3 apparatuur.
En dan kan ik als het later nodig is als nog een usb 3 hub kopen.

Laatst bewerkt:
de goedkoopste?
het grootste verschil tussen het merk van een videokaart is garantie en koeling de rest is het zelfde

alleen als je de OC editie koopt maar daar geld aan uitgeven is IMHO zonden want je kunt die videokaart ook zelf overklocken
verder is het verschil tussen de klocksnelheden vrijwel te verwaarlozen gaat je hooguit 2 a 1 fps doen verschillen
en om daar nou 10/20 euro meer voor te betalen nee dankje...

dus wees slim en kies je videokaart uit die goede koeling heeft of een lange garantie verder zal er geen verschil zijn

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten de aankoop uit te stellen tot een aantal maanden.
Aangezien het snel gaat in de pc wereld zal ik tegen de tijd dat ik de aankoop wil maken een nieuw topic maken.
Toch bedankt voor de moeite van het samenstellen en meekijken.
Groeten, Linkie3.

Ik stel even nog wat vragen voor het geval ik over een aantal maanden een game pc ga samenstellen bij Azerty.
Als je de pc bij Azerty laat assembleren, hoe lang duurt het dan voor dat die word opgestuurd?
En nog eens de vraag, krijg je de drivers erbij?
Of moet je die zelf gaan opzoeken?
Mvg, Linkie3.

Drivers krijg je erbij
Het duurt ongeveer 1 week , ( sneller als alle producten leverbaar zijn ) tot je die thuiskrijgt.

Maar als je over een paar maanden pas een pc wilt dan zou het handiger zijn als je opnieuw om advies vraagt want over een paar maanden heb je al nieuwe technologie en de dure videokaarten zijn dan heel goedkoop etc etc..

De winkelmandje/pc die jij nu in gedachte hebt kan over een paar maanden heel slecht zijn of niet zijn geld waard vergeleken met die nieuwe (stuff ) die je dan hebt

Laatst bewerkt:
Azerty Game/werk pc Juli

Hoi allemaal.
Ik heb nu het geld om de pc te kopen.

Ik had een nieuw topic aangemaakt omdat deze verouderd was.
Maar de Mod was het hier niet mee eens, dus we gaan hier maar weer verder.

Budget €900 -€950
Doel - Gamen, downloaden vanaf usenet, standaard dingen.
Omgeving -
Besturingssysteem - Ik heb al Windows 7.
Opties / randapparatuur - Niets nodig.

Ik hoef niet de hoogste instellingen bij games.
Maar ik wel wel lang vooruit komen met deze videokaart.
En ik heb een passieve 3d monitor (met tridef software, werkt ook op Radeon).
Ik zat te denken aan een Intel i5 3570K processor.
En dan een HD7850 videokaart.
De Processor koeler is een speciale mugen 3 met 2 koelers (is met 2 koelers koeler en stiller dan de mugen 2 is me verteld).
Qua kast wilde ik eerst voor de elite 430 gaan, Maar deze heeft meer koelers (wat mij beter lijkt) en 2x usb 3.0.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...511589]=1&product[402292]=1&product[487561]=1

Ik wil de kast zelf bouwen (dankzij handleidingen op internet genoeg zelfvertrouwen gekregen).
Alleen het monteren van de processor en koeler durf ik nog niet aan.
Dus dat laat ik door azerty doen.

De laatste vraag, op een ander forum vertelde me iemand dat bij normaal gebruik het niet uitmaakt of je 1333 mhz of 1600 mhz geheugen gebruikt.
En dat je gewoon het goedkoopste 8gb geheugen moet nemen, terwijl hier zie ik sommige een vengance setje kopen.
Kan iemand me hier uitleggen hoe het precies zit?

Mvg, Linkie3.

Laatst bewerkt:
Praktisch gezien is er geen verschil tussen 1333mhz en 1600mhz, het gaat 2 tot 3 fps verschillen tussen beide maar dat zul je niet merken. Maar ik zou toch voor 1600mhz gaan, er is bijna geen verschil in prijs.

Dus als ik het goed begrijp, het kan de fps in games positief beïnvloeden?
En de prijs is overigens toch vaak €10 (voor CL9).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan