azerty instellingen in ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Ik heb op een acer aspire 1350, Ubuntu geinstalleerd en Xp eraf gehaald. Bij het installeren had ik problemen met de toetsenbord instellingen en heb ik dit via de Ubuntu test ingesteld op Frankrijk / Frankrijk (dus het voorstel van Ubuntu gevolgd). Alles leek goed te gaan maar nu ik het controleer zie ik dat een klein aantal (5) toetsen niet het juiste symbool aangeven. Bij bijv. de 6 gecombineerd met een $ geeft hij in plaats van $ een - . Bij de 8 gecombineerd met een ! geeft hij de in plaats van ! een _.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Je zult je toetsenbordinstellingen moeten wijzigen naar Engels/Amerikaans.

Ga naar het menu waar jje het systeem kan afsluiten, herstarten enzovoort, kies dan voor Systeeminstellingen en vervolgens Toetsenbord. Dan ga je naar het tabblad Indelingen en klik je op Toevoegen. Kies je land en taal en klaar.

Ik heb eerst geprobeerd om binnen het geinstalleerde programma van toetsenbordinstelling te veranderen. De mogelijkheden waren er wel maar helaas werkte dat niet.
Het systeem heb ik daarop opnieuw geinstalleerd en bij het installeren wederom het systeem laten kiezen welke uitvoering ik moet hebben. Ik heb me toen speciaal gericht op de toetsen die niet klopten en het systeem koos voor Belgie/Belgie. Na deze installatie was het toetsenbord probleemloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan