Aziatisch stemmetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag bezoekers,

ik zit met een heel apart probleem. Heb hier een computer naast mij staan. Als ik hem aansluit en op de 'aan-knop' druk, geeft hij geen beeld meer. Hij laat niets meer zien, terwijl het beeldscherm zoiezo goed is. Het enige dat ik hoor is een iemand met een vrouwen stem in het Aziatisch een kort zinnetje uitspreken. En dit herhaalt ze oneindig.

Hoe is dat mogelijk? Iemand?

Bvd

Lijkt me een foutmelding in voice formaat, sommige moederborden hebben dat.

In de bios kan je waarschijnlijk de taal instellen, of het gewoon uitzetten. Als je het uitzet krijg je "beepcodes" vanuit je bios die de fout aangeven.

misschien kan je eens opstarten in veilige mode(f 8) en een scan uitvoeren met je
anti-virus en ad-ware?

Hoi !

Is een issue van Asus-mobo's: daar kun je een opstartfout gesproken laten weergeven.

Je kunt het uitzetten in het bios: dan krijg je een foutmelding op je scherm. Plaats die even hier: dat stemmetje horen we niet dus daar heb ik althans weinig aan.

Greetz,

Harry.

Het probleem is dat ik geen enkel beeld krijg. Ik hoor dat de pc opstart, maar dan direct stopt er iets, en begint de vrouw te praten.

Ik heb al geprobeerd een ander videokaart te gebruiken. Nog steeds geen beeld.
Er zit ook geen onboard vga-kaart op.

Hoe nu verder?

Hoi !

Dan wordt het moeilijk; kun je geen indicatie geven wat de melding is ?

Zo nee, doe een bios-reset (jumper verplaatsen of batterijtje voor een 10 min. uit het mobo verwijderen), en kijk wat er dan gebeurd.

Greetz,

Harry.

Hallo,

ik heb nu de computer losgekoppeld, een batterijtje van het moederbord verwijdert en ga nu 10 min. wachten.
Dat is alles wat ik moet doen om hem te resetten? Of moet ik hem nog een keer opstarten zonder batterij erin of iets?

Is er overigens een manier om te checken of ik wel de goede batterij eruit heb gehaald? Hij is zo'n 2 bij 2 c. Ik kon hem er zo uitklikken.

Ik ben er al uit. In de handleiding stond dat ik het met de pinnetjes moest doen.

Even 5-10 minuten wachten nu. Tot zo

Alles is gedaan zoals gezegd, maar hij geeft nog steeds geen beeld.

Als ik op de aanknop druk, gaat hij starten. Op een gegeven moment hoor ik een klik in mijn harde schijf, en dan komt die stem vervolgens. Ontkoppel ik mijn hardeschijf, dan hoor ik die klik ook niet meer, maar geeft hij nog steeds geen beeld.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Zal het moederbord kapot zijn en niet meer opstarten?
Maar hoe komt het dan dat ik nog een stem hoor?

Hoi !

Tja, als je die stem niet kunt verstaan....

Dan bekende standaard-riedel:

Alles uitbouwen.

Mobo op een houten ondergrond.

Niets aansluiten, behalve processor, koeler en evt. mobo-speaker.

Voeding aansluiten, opstartpinnetjes kort doorverbinden.

Hoor je bios-beeps ?

Zo ja, een geheugen-module plaatsen.

Hoor je bios-beeps,

Zo ja, videokaart plaatsen, etc. etc.

Greetz,

Harry.

Die standaart-riedel, is geen standaart riedel voor mij.

Maar als ik het goed begrijp, komt het dus op het volgende neer.

Ik bouw inderdaad alles uit. En zorg alleen dat mijn moederbord aan kan. Dan doe ik die aan, en moet hij piepen geven (hij vraagt dan om een hardware zoals geheugen, videokaart?)

Stel dat hij die piep nu niet geeft, dan is het moederbord dus kapot?

En dit is dus de manier om te vinden welk stuk hardware defect is?

Hoi !~

Helemaal goed: als je zonder enige appendage geen bios-beeps krijg is voor 99 % zeker je mobo naar de filistijnen.

Evengoed blijft het me intrigeren wat die aziatische dame nu zegt !

Greetz,

Harry.

Ja, mij ook. Het is alleen niet anders.

Ik heb hem helemaal uitgebouwd. Hoe krijg ik het moederbord nu eigenlijk aan, zodat hij die pieps kan geven?

Hoi !

De twee pinnetje kort doorverbinden waar normaliter je startknop aan bevestigd is.
Gaat prima met een schroevendraaier o.i.d.

Greetz,

Harry.

Ik heb het moederbord op een houte plank gelegd. Vervolgens de cpu en de cpu-fan eraan gelaten. Dan alleen de voeding aangesloten en met een schroevendraaien het moederbord aan gekregen. De ventilatoren van de voeding en de cpu beginnen gewoon te lopen, maar ik hoor na een aantal minuten nog steeds geen 'piep' geluid.

Betekend dat dat mijn moederbord 100% zeker naar de filistijnen is?

Hoi !

100 % zekerheid kan ik je niet geven , maar het lijkt er sterk op.
Het probleem is dat we niet weten of beeps staan uitgeschakeld i.v.m. dat vrouwen-geneuzel.

In elk geval is of je mobo of je processor corrupt.

Sterkte,

Harry.

Wat raad jij aan?

Het kapotte moederbord is een Asus p4pe. Zal ik nu eerst een nieuw moederbord kopen en kijken of hij het weer doet. Kans is dan natuurlijk dat ik nog een nieuwe processor daarna moet kopen ook. Maar hoe groot is die kans?

Een andere mogelijkheid is om direct een moderner moederbord te kopen, maar dan ben ik verplicht om ook een nieuwe processor te kopen.

Wat kan ik heb beste doen?

Hoi !

Tja, een socket 478 mobo kost je geen vermogen, zeker niet op marktplaats.

Maar als je toch al wat beters wilde is dit misschien een mooie gelegenheid ?

Ik kan niet in je portemonnaie kijken......

Biedt mobo + processor op Markplaats aan met de status: werking onbekend, en koop wat beters, zou ik zeggen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan