Azureus instellen met SMC router

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick-mgn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
He,

ik heb niet zoveel verstand van computers.. maar ik wil azureus op mijn computer hebben alleen maak ik verbinding met het internet via een router.. ik weet dat ik in het configuratie-scherm van de router iets moet instellen om azureus te kunnen gebruiken.

De standaart inkomende TCP luisterpoort van Azureus is: 6881

Als ik in de config van mijn router zit kan ik het volgende doen:
- Virtual servers
- Port triggering

waar moet ik zijn?

Stel ik moet in Virtual servers zijn, moet ik de volgende velden invullen:
Server Name, Server ip-address, External Port Start, External Port End, Protocol (keuze uit: TCP/UDP, TCP, UDP) , Internal Port Start, Internal Port End.

Stel ik moet bij Port triggering zijn, moet ik de volgende velden invullen:
Application name, Trigger Port Start, Trigger Port End, Trigger Protocol (keuze uit: TCP/UDP, TCP, UDP) , Open Port Start , Open Port End, Open Protocol (keuze uit: TCP/UDP, TCP, UDP)

Kunnen jullie even aangeven wat ik precies moet invullen??
Alvast bedankt! :thumb:

0,3363,sz=1&i=18946,00.gif

Kijk eens even hier, dit is een voorbeeld van de pagina die je moet hebben
Bij externe poort klop je bij beide vakken 6681 (dat was het toch?) in, je vinkt tcp en udp aan en je geeft het ip adres op van de computer waarop azureus draait.

Wat is het ip adres van die computer? Ga naar start, uitvoeren, tik daar in CMD en klik op ok. Een zwart scherm verschijnt. Tik daar in IPCONFIG en je krijgt je ip adres te zien.

Overigens raad ik je utorrent aan in plaats van azureus, azureus verbruikt namelijk nogal veel resources.

Oja en je vinkt natuurlijk het vakje enable aan :p, hoewel dat ook weer afhankelijk is van het type router. Belangrijk is dat op deze manier alle verkeer over poort 6881 wordt doorgestuurd naar het ip adres van de computer waarop azureus draait.

N.b. wil je toch Azureus blijven gebruiken raad ik je wel aan een andere poort in te stellen, raad Azureus zelf ook aan.
Hackers houden van mensen die applicaties gebruiken met een vaste poort, maar er zijn meer redenen een andere, willekeurige poort te kiezen.

Meer info

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan