azureus NAT-fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

domi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Berichten
631
ik ben nieuw met torents en heb om te proberen azureus geinstalleerd .bij de configuratiepoort komt na de tcp test van poort 6881 NAT-fout te staan. na nalezen van enkele forums zou dit moeten komen door de firewall .ik heb de firewall van xp uitgeschakeld en heb nu alleen noch panda platinum firewall geactiveerd .weet iemand hoe deze poort open te zetten of eeen andere oplossing :eek:
bedankt domi
 
ik heb ook eens geprobeerd zonder panda firewal en kreeg nog dezelfde fout.
 
Je zult bij Panda een poort open moeten zetten.
Je gaat naar de configuratie van die firewall en je zoekt goed. Ergens moet je iets in kunnen vullen zoals TCP 6881 en UDP (als je dat ook wilt)
Gewoon even goed kijken.
 
let er wel op dat veel trackker servers de poorten 6881 t/m 6889 blacklisted (geblokkeerd) hebben.
Je kan dan beter een poort in de range 45000 - 67000 open zetten.

Zit je achter een router soms ?
 
het is gelukt met 6881 maar wat bedoel je met een poort tussen 45000-67000 .ik bedoel blijft dat dan gelijk welke?
 
@ Domi,
Maar dan moet je wel in Azureus de boel ook veranderen. Die staat nu nog op 6881.

@ Martin,
Dit doet me er aan denken dat ik Bitcomet wel eens na mag kijken!
Waarom wordt 6881 geblacklisted?
 
waarschijnlijk noch een lompe vraag maar kan je ergens zien welke poorten in gebruik zijn?zo ja hoe?:eek:
 
Download TCPview maar. Dan kun je zien wat actief is.
 
Geplaatst door Elisa

@ Martin,
Waarom wordt 6881 geblacklisted?

FileList does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).
 
Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

Deze staan meestal op de zwarte lijst

en om volledig te zijn kun je hier zien welke poorten allemaal al ergens voor gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
bedankt allemaal voor de antwoorden.ik kan nu wel eventjes verder:thumb:
groetjes domi:)
 
Bedankt Martin!!
Ik ga ook maar even stoeien met die poorten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan