Azureus NAT-test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Ik ben een torrent aan het downloaden, maar die gaat heel sloom. 5-20kB/s. Ik was aan het zoeken en kwam er toen achter dat de NAT/Firewall-test goed moet zijn. Ook moest je een groen gezichtje zien. Dat zie ik niet. Ik zie een geel gezichtje en de test geeft deze uitslag: NAT-Fout - Connect attempt to 85.145.148.26:50005 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

Ik dacht dus dat de poort dicht zat, en dat klopte. Ik heb bij de routerinstellingen (Wanadoo livebox) de poort geopend, en de box herstart. Dat mocht niet baten. Er is niks anders. Ik heb al meerdere poortnummers geprobeerd. Weet iemand wat het kan zijn?

Ik zit aan een draadloos netwerk met zonealarm. Die heb ik ook al uitgezet, maar ook dat hielp niet.

Alvast bedankt, Nico

Draadloos netwerk, schrijf je... Wat gebruik je daarvoor? De Livebox of een apart apparaat?
Is het een apart apparaat, en dat is ook nog een draadloze router, dan zul je daar ook portforwarding moeten instellen!
De constructie wordt in dat geval op deze manier:
1. Op de Livebox forwarden naar het WAN ip-adres van de draadloze router
2. Op de draadloze router forwarden naar het ip-adres dat je computer/laptop heeft.

Succes,

Tijs.

Nee, in de livebox zit zo'n kaartje. Dus het is: Muur -> Livebox -> Lucht -> Sagem-wifi-ontvangdingetje -> Pc met Zonealarm die azureus accepteert.

Enige wat ik mij zou kunnen voorstellen (vooropgesteld dat je de portforwarding goed hebt ingesteld op de Livebox), is dat je:
1. De Windows Firewall ook nog actief hebt staan. Dat is niet nodig als je ZoneAlarm al gebruikt. Kijk het even na: Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl , en zet het af indien het nog aan staat.
2. Je nog andere programma's gebruikt (bijv. van Norton of Symantec) die zelf ook een firewall ingebouwd hebben. Je zult dan daar ook aanpassingen moeten doen.
3. Je in ZoneAlarm geen zgn. "Serverrechten" gegeven hebt aan Azureus. Open ZoneAlarm Control Center, en kijk bij Program Control of voor Azureus ook Serverrechten naar het Internet met een groen vinkje staat.

Succes,

Tijs.

Dat is alledrie gebeurd. Maar 5-20Kb/s is toch niet normaal?

Laatst bewerkt:
Vlgs. mij moet je TCP poort 50005 en ook UDP poort 50005 forwarden (bron: portforward.com), als je poort 50005 in Azureus had aangegeven in het Connection gedeelte.
Misschien heb je maar 1 van de 2 geforward?

Werkt het dan nog niet, kijk dan voor de zekerheid nog even of er een firewall in de Livebox zit die je (tijdelijk) even kunt uitschakelen om te kijken of je dan wel een groen tekentje van Azureus krijgt.

Succes,

Tijs.

Heb ik gedaan. Beiden geforwarded. Ik kan de firewall niet uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je forward naar het verkeerde ip-adres.
Kijk het allemaal nog eens goed na; Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig zou je moeten kunnen vertellen welk ip-adres je computer heeft.

Als dit niet werkt, dan geef ik het op, en hoop ik dat anderen je nog wat tips kunnen geven.

Tijs.

Ik heb het ontdekt. Ik had hem nog niet geactiveerd ofzoiets. Nu is het gezichtje groen, de Nat test ok, maar ik download nu met enkele honderden Bytes/s. Wat nu weer?

/e nu weer gewoon +-3-5kB/s zoals het laatste uur...
Mijn upload gaat ook niet hoger dan 3kB/s. Die was ooit vandaag, net als mijn download, 30...
/e nu gaat mijn upload naar 30, maar de download blijft 3
/e er staan 0 seeders verbonden. 2 in zwerm. Is dat fout?
/e WOW nu is het opeens 90kB/s
/e en nu weer 1.
/e hij wil echt niet meer. Ik kom niet boven de 1kB/s uit... Hij hangt rond de 100Bytes...
Hoe kan het dat het zo erg zwabbert?

Laatst bewerkt:
Hoe snel het downloaden gaat is afhankelijk van wie er stukken van beschikbaar stellen.
Daarnaast is natuurlijk ook nog van belang wie er verder nog op je (thuis-)netwerk zitten te downloaden.

Probeer eens een download te doen van iets dat véél mensen delen? Probeer bijv. eens een paar Linux distributies (zoek op Ubuntu op je torrent-zoeksites).

Ook is niet uit te sluiten dat je draadloze netwerk 'traag' is.

Succes,

Tijs.

Niemand zit hier thuis te downloaden.

Speedtest geeft:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 447.6 KByte/sec
(=3581 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 66.5 KByte/sec
(=532 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 491.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar Gegevens opgeslagen ? 38.0 ms

Ik zal eens met iets anders testen. Zo frustrerend. Ik moet nog 5MB en nu gaat hij opeens met 100B/s downloaden...

/e Wat is dat eigenlijk als je downloadsnelheid oranje is in Azureus? (Vuze)

/e Ubuntu is 20-40kB/s

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat je, gegeven de informatie van zojuist, die Linux distributies wél snel zult kunnen binnenhalen. Breek die Linux downloads gerust af zodra duidelijk is dat die inderdaad snel gaan, en zet dan de vraag op Opgelost (=klikken op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag, rechts onderaan deze webpagina).

Het ligt dan niet (meer) aan je portforwarding dat het zo langzaam gaat met die 5 MB die je nog nodig hebt van je originele download: Er zijn dan blijkbaar gewoon weinig mensen die je ontbrekende stuk download beschikbaar stellen (of ze hebben een lage upload-snelheid).

Tijs.

Aha, ik begrijp het. Jammer. Het hele bestand is 1.2GB. Gelukkig hoef ik maar 120MB daarvan, anders ben ik een jaar bezig.

Ik heb de poort weer dichtgegooid. Zonealarm heeft in één dag 10145 (Nee dit is geen typfout) inbreekpogingen voorkomen. Is dit normaal?

Omdat je in ZoneAlarm Azureus rechten hebt gegeven als Server op te treden, zijn de hackpogingen die ZoneAlarm geregistreerd heeft hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van hackers die die 2 opgengezette poorten gebruikt hebben.

Kijk dus even in de log van ZoneAlarm na op welke poorten die hackpogingen zijn binnengekomen. Voor hetzelfde geld heb je in het proces meer poorten geopend in de Livebox dan nodig voor Azureus alleen...

Succes,

Tijs.

Nee, alle poorten zijn dicht nu. Nu blokt ZoneAlarm ook geen inkomende dingen meer.

Ik kan in de log niet zien welke poorten het om gaat, maar sinds ik ze dicht heb gegooid, is het aantal stabiel gebleven.

Als ik in de log kijk, zie ik bij Source IP en Source DNS allemaal verschillende dingen staan. Niks is gelijk...

Nogmaals: Het gaat niet om vanaf welk ip-adres, maar naar welke poort er iets geprobeerd is.
Wordt pas interessant als daar een andere poort dan poort 50005 UDP of 50005 TCP wordt genoemd.

Zie bijlage wat ik nu precies bedoel.

Tijs.

Bijlagen

• ZoneAlarm-log.jpg
    ZoneAlarm-log.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Nee, allemaal 50005. Maar zijn dat dan hackers die van die openstaande poort wilde 'profiteren'?

Het verbaast mij dat ZoneAlarm hack-pogingen logt, terwijl je die poorten juist open had gezet! Omdat je de poorten open had gezet, zou het zo moeten zijn dat Azureus 'hack-pogingen' moet afhandelen of negeren, niet ZoneAlarm.
Enige reden die ik zou kunnen bedenken dat ZoneAlarm zich hier tóch mee bemoeid heeft is dat ZoneAlarm op dat moment 'mal-formed' ip-pakketten blokkeert, die erop gericht zouden kunnen zijn om je pc danwel Azureus te voeren met informatie die 'niet in de haak is'.

Omdat je NAT-test als groen uit de bus kwam moet ik er vanuit gaan dat het Azureus toch wel degelijk als 'server-programma' bekend was in ZoneAlarm.

Tijs.

Ik houd ze wel dicht. De downloads gaan nu ook wel redelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan