Azureus & partforwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenzo88

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Azureus & portforwarding

Beste lezers,

Sinds kort zit ik op internet via de router (EDIMAX BR-6104K), Ik download via Azureus & U torrent, alleen mijn upload speed komt niet hoger dan 20 per peer. Waar voorheen 100 per peer gemiddeld. Dit komt zeer waarschijnlijk door het feit dat ik nu niet direct op de livebox zit aangesloten, het voor mij een ander verhaal is Poorten open te zetten.

Door de NAT-FOUT weg te halen ben ik dus via google al op een aantal sites terrecht gekomen die je verder helpen met het forwarden van poorten o.a.:
http://portforward.com/
http://home.wanadoo.nl/spatieman/

Op deze site's staat vermeld hoe ik met behulp van de juiste opties de poorten kan open zetten.

Ondanks ik de juiste poorten heb opengezet, test hij ze met Azureus nog als een NAT-FOUT, Hieronder een duidelijk beeld van de melding die ik krijg:
natfoutnb4.jpg

Wat kan ik hier tegen doen? Heeft iemand een oplossing of iemand met het zelfde probleem dat al is opgelost?

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Laatst bewerkt:
Wat er gebeurt is dat er 2x portforwarding moet worden ingesteld:
1x op de Livebox naar het WAN adres van de Edimax (kijk na welk adres de Edimax van de Livebox gekregen heeft op de WAN-poort via de web-interface van de Edimax)
1x op de Edimax naar het ip-adres van je pc (van de Edimax gekregen, kijk dat op je computer na met Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig).

Schematisch (bijv. poort 7000):

Torrent-verkeer van Internet (poort 7000) -> Livebox (portforward naar poort 7000 op Wan-poort van Edimax) -> Edimax (portforward naar poort 7000 van je pc) -> Je PC, waar in je Torrent-programma poort 7000 is ingesteld.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Schematisch (bijv. poort 7000):

Torrent-verkeer van Internet (poort 7000) -> Livebox (portforward naar poort 7000 op Wan-poort van Edimax) -> Edimax (portforward naar poort 7000 van je pc) -> Je PC, waar in je Torrent-programma poort 7000 is ingesteld.

Dus ik kies bij azureus bijvoorbeeld de standaard poort 6881
Die forward ik volgens in livebox volgens de manier van spatieman.
En forward ik poort 6881 ook onder de zelfde manier als beschreven staat bij portforwarding.

1x op de Livebox naar het WAN adres van de Edimax (kijk na welk adres de Edimax van de Livebox gekregen heeft op de WAN-poort via de web-interface van de Edimax)

Hoe kom ik achter het WAN-ip Adres? dat is gegeven door de livebox voor de EDIMAX?

Met vriendelijke groet,
Kenzo88

Beste Tijs,

Dus ik kies bij azureus bijvoorbeeld de standaard poort 6881
Die forward ik volgens in livebox volgens de manier van spatieman.
En forward ik poort 6881 ook onder de zelfde manier als beschreven staat bij portforwarding.

Hoe kom ik achter het WAN-ip Adres? dat is gegeven door de livebox voor de EDIMAX?

Met vriendelijke groet,
Kenzo88

Je moet even kijken in de (DHCP-) tabel van de Livebox of in de (WAN-)Status van de Edimax om te bepalen welk ip-adres de WAN poort de Edimax van de Livebox gekregen heeft.

Verder klopt het ongeveer zoals je het beschrijft:
Stel 6881 in als poort in Azureus, stel in de Livebox portforwarding van poort 6881 in naar het (aan de Wan-poort) toegekende ip-adres van de Edimax. Stel daarna in de Edimax portforwarding van poort 6881 in naar het (aan je Lan-kaart) toegekende ip-adres van je pc.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Ik heb het even nagekeken wat het IP zou kunnen zijn van de WAN. Maar ik wordt er echter niet wijzer uit. Ik heb screenshots gemaakt. zou jij mij misschien kunnen zeggen wat het juiste adres is?

dhcpfa5.jpg

En hier de link naar de Edimax WAN instellingen.
http://img516.imageshack.us/img516/1775/wanedimaxym6.jpg

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Zoals je ziet zijn er 2 netwerken actief achter de Livebox:
192.168.1.x
(=netwerk Livebox naar Edimax)
en
192.168.2.x
(=netwerk Edimax naar je pc)

Je ziet dat de Livebox adressen uitdeelt vanaf 192.168.1.10
Als alleen de Edimax achter de livebox zit zou het WAN-adres van de Edimax dus 192.168.1.10 kunnen/moeten zijn.
Eventueel kan het ook 192.168.1.11, 192.168.1.12, ..., 192.168.1.50 zijn.
Zoek naar zo'n toegekend adres in de configuratie van de Edimax of in de lijst met uitgereikte ip-adressen op de Livebox.

Je Edimax zal adressen uitdelen in de 192.168.2.x reeks, waarvan de Edimax zelf al adres 192.168.2.1 in gebruik heeft.
Het adres waarnaar geforward moet worden (je pc dus) vanuit de Edimax kun je achterhalen met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
(Dat wat achter "IP-adres" staat).
Dat adres dat je daar vindt moet dus ergens in de reeks 192.168.2.2 t/m 192.168.2.254 liggen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Hartelijk dank voor jou snelle reacties en de oplossing !
Het is mij gelukt.

helemaal top!!!

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Fijn dat je eruit gekomen bent! :thumb:

Wat je nog moet doen (=administratie van het forum):
De vraag op opgelost zetten. :) Dat doe je door rechtsonder deze pagina in het vakje "Status van de vraag" te klikken op "Vraag is opgelost".

Misschien kun je ook nog even een schermafdruk posten van de plek waar je het WAN-adres van de Edimax achterhaald hebt.

Tijs.

Waar ik het WAN adres heb gevonden is heel simpel....

Als je naar het adres van de livebox gaat 192.162.1.1 , dab staat er onderaan in de balk waarin die de pagina laad. waar dus normaliter Gereed zal staan, U benaderd de livebox van IP adres 192.168.1.xxx

Excuses voor de late reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan