azureus probleem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

janette29

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
halloo,

Ik heb sinds een paar dagen een groot probleem ik kan niet meer downloaden heb alleen maar rode smileys . daarvoor altijd groen geen enkel probleem ik heb niks veranderd of gedaan op mn pc maar opeens ligt het plat. Als ik nat/firewall test doe krijg ik deze melding:Kan niet testen: verkeerde poort opgegeven, of de testservice mislukt. een ander programma maakt misschien gebruik van deze poort. ( error: unexpected end of file from server). Vul ik ander poortnummer in geeft die nat... ok maar even daarna krijg ik zelfde melding.
Heb windows firewall en poort toegevoegd met dit nummer weet verder echt niet meer wat ik moet doen please hellup :confused:

na beetje speurwerk op andere forums moet het volgens mij liggen aan het feit dat chello/upc mijn internetprovider is heleboel mensen hebben het zelfde download probleem alleen oplossingen worden er helaas niet gegeven!!!! weet iemand hier misschien iets?

Laatst bewerkt:
Heb je de poort wel getriggerd en gefoward in je router zelf
en is de poort boven de 60.000

Je poort moet boven de 60.000 zijn volgens mij,

en het lijkt me sterk dat je geen router hebt, want waar haal je dan je internet vandaan. waar je internet vandaan komt daarin moet je gaan meestal je IP adres intikken bij internet explorer en dan een poort triggeren en forwarden boven de 60.000 in je router en in azureus een poort kiezen boven de 60.000

zou je dat forwarden enzo misschien stapje voor stapje uit kunnen leggen want ben daar al mee bezig geweest maar kwam er niet uit :o in normaal nederlands graag als ik mijn ip adres intik in de adresbalk krijg ik kan pagina niet vinden????/// sorry hoor ben hier blijkbaar heeeeeel erg slecht in

Laatst bewerkt:
Ik weet er ook niet veel van

maar in je router moet je kunnen door je IP adres in te voeren bij een internet browser daarzo vindt je ergens NAT daaronder staat het en daar kan je, je poort triggeren en forwarden en dan in azureus ook een poort kiezen boven de 60.000 die gelijk is aan de poort die je hebt getriggerd

geef eens vb dan ?? met dat intypen want als ik gewoon die getallen intyp enzo krijg ik toch melding kan webpagina niet weergeven. ook niet met http:// ervoor dus ik kom er gewoon niet uit . maar waarom heb ik dan router volgens jou?? heb je toch alleen nodig als je meerdere pc's ofzo hebt. Ik heb alleen een modem dacht ik:o

Ik heb Kpn dus dat is wat anders

ik weet alleen dat je gewoon in je internet explorer voor mij dan dit moet intikken

192.168.2.1

In die handleiding staat hoe je het volgens mij moet doen

Zonde

verder weet ik ook niet wat ik kan verzinnen om het te maken, misschien mailen naar upc.

Hoi Jannette29, heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor je downloadprobleem?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem, de poortkeuze al gewijzigd zonder resultaat (uiteraard ook de firewall aangepast).
Tevens werkt het Peer to Peer download programma Bearshare bij mij ook niet meer.
Mijn internetprovider is net zoals jij ook UPC.
Ik ben erg benieuwd of ik het probleem bij UPC moet gaan zoeken.:rolleyes:

en het lijkt me sterk dat je geen router hebt, want waar haal je dan je internet vandaan

UPC modems werken als bridge, je hangt daar namelijk je PC rechtstreeks aan, en je PC krijgt dan rechtstreeks een (extern) IP adres van het modem toegewezen. Als je dan meerdere PC wilt gebruiken moet je dus idd een router plaatsen.
Bij ADSL krijg je een modem waar een router ingebouwd zit, deze werkt dus ook niet als bridge maar gebruikt NAT om verbindingen tussen de interne en externe IP adressen te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan