Azureus snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Ik wil met Azureus bestanden downloaden van 2-2,5 GB. Hoeveel seeders en leechers moet ik hebben wil ik een goede download en upload snelheid hebben. Ik heb aan Azureus al een andere port toegewezen en deze opengesteld in mijn router, het downloaden gaat wel iets sneller, maar als ik 10 kb/s haal mag ik mezelf een spekkoper noemen. Met deze snelheid krijg je dat soort bestanden natuurlijk nooit binnen. Ik lees op internet dat het veel sneller moet kunnen. Wat is jullie ervaring met de snelheid en hoeveel seeders en leechers hebben jullie dan ?

Het hangt af van de uploadsnelheid. Dat varieert enorm.
Ik download soms met 250 kb/s en soms met 4.

Uploadsnelheid is 25 kb en de downloadsnelheid is 3 kb/s. Hoeveel seeders en leechers heb je als je met 250 kb/s download, deze snelheid heb ik nog nooit gehaald. Mijn maximum snelheid is 60 kb/s geweest voor een korte periode. Hoe kan ik de firewall in mijn router uitschakelen moet ik dan nog op iets speciaals letten. Iemand gaf me de hint dat er mogelijk in mijn router een firewall zit. Ik heb een Zyxel Prestige 650 H.

Je moet je firewall helemaal niet uitzetten, ja, als het goed is zit er een firewall in je router. Wél moet je de Windows firewall uitzetten.
Je moet de poort(en) openen die door de tracker aanbevolen worden. Dat verschilt per tracker.
Soms heb ik zo'n hoge snelheid met maar 1 seeder, het hangt echt af van de provider van de seeder.

Hoe bedoel je, je moet de firewall niet uitzetten ? Bedoel je de firewall die in de router zit ?

Wat bedoel je met: Je moet de poort(en) openen die door de tracker aanbevolen worden. Dat verschilt per tracker. Waar kan ik dat zien. En welke poort moet ik normaal voor Azureus openzetten ?

Ja, firewall in router AAN, Windows firewall UIT.
Sommige poorten zijn bij bepaalde trackers niet toegestaan. Dit vind je in de FAQ van de tracker.

Wat is een fax van de tracker, soory hoor maar ik weet niet waar je het over hebt. Waar kan ik deze info vinden ?

fax??? Je moet wel goed lezen! FAQ = Frequently Asked Questions = Veel Gestelde Vragen.
Op de homepage van de tracker zul je ergens een link naar hun FAQ zien.

je moet je poorten forwarden van je modem.
ik heb hetzelfde probleem gehad als jou.
en ik heb ook jou type modem
ik download momenteel met 220 kb/s

het heeft natuurlijk ook te maken met hoeveel uploaders en ontvangers er zijn.
als er daar weinig van zijn zit ik weer op gem.50 kb/s

Dat van die poorten forwarden heb ik al gedaan. Welke poorten heb jij gebruikt ? Heb jij verder nog iets ingesteld. Het lukt mij niet om de downloadsnelheid groter te krijgen dan 12 kb/s. Ook als ik in Azureus andere poorten in stel verandert er niets, ook niet als ik die poorten nog niet in mijn router heb ingesteld.

start azureus op.
ga naar tools (bovenin de taakbalk) en klik op "nat / firewall test"
voor de rest wijst vanzelf:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan