azurus nat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

andries-1983

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Een goede avond hier

Ik zit met een probleem
Ik probeer azureus aan het werk te krijgen maar hij blijft aangeven dat er op poort 6881 een natfout zit nu weet ik dat het met firewal/router te maken heeft

ik heb deze pc doorgekopeld dus heb geen rechtsstreke internet verbinding er zit nog een pc voor op bijde pc,s zijn windows firewall uitgeschakelt en norton nog niet geinstaleert op bijde pc,s zijn alle updates gezet maar nog krijg ik geen toegang wie kan me helpen dit op te lossen

Alvast bedankt en met vriendelijke groet van

Andries:)

heb geen router

Beste goldvinger ik heb geen router tussen de gelinkte pc,s staan heb in 1 pc 2 netwerk kaarten met een cros-over kabel in 1 kaart de verbinding in de ander en de ander heeft 1 netwerk kaart die dus z,n internet krijgt vanaf de hoofdpc

op mijne thomson (modem) zit er ook een firewal op

welke modem heb je?

6881 is de standaard poort van Azureus, en het programma, en de meeste bittorrent programma's accepteren deze poort niet meer als standdaard luisterpoort.
Verander in de configuratie van Azureus deze poort in een andere die tussen dit bereik ligt (7881 - 7889) Doe daarna de NAT / FIREWALL TEST in Azureus. Kijk ook eens in de help van het programma zelf dan word je door gelinkt naar de help site van aelitis.com (http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Main_Page) de help van Azureus (wel engels) Snuffel daar een beetje rond en je bent in 1 avond héél veel wijzer over het programma.
Let bij eventuele internet securitys dat de daar dan de poort die je wilt gebruiken ook open zet.
En kijk je modem na want er kan ook een Firewall op zitten zoals eerder is opgemerkt.

Oplossing NAT fout

De meesten die Azureus voor de eerste keer gebruiken, zullen hebben gemerkt dat er een gele smiley ipv een groene smiley zich vanvoor aan de downloadbalk bevind.
Dit is voor de leken in de computerwereld een groot vraagteken, dat staat vast.
Hier staat hoe je dat gemakkelijk kunt oplossen (!!!LET OP,DIT IS ALLEEN VOOR WINDOWS XP GEBRUIKERS MET EEN PHILIPS MODEM!!!)

stap:
1 )Ga naar start en klik op UITVOEREN
2 )Typ CMD (kleine letters)
Nu,als alles goed gaat krijg je een zwart kadertje te zien dat we DOS PROMPT noemen.
3 )Typ nu IPCONFIG (kleine letters)
Nu, zie je 3 adressen staan, nl:
IP-adres, subnetmasker en standaardgateway.
Schrijf het nummer dat achter het IP-adres staat op een blad of onthou het.
4 )Ga nu naar internet explorer en typ in de adressenbalk: http://192.168.1.1/
5 )Voer je wachtwoord in
In de linkerkolom zie je nu ADSL settings en advanced settings staan
6 )Klik op advanced settings
7 )Klik op NAT
8 )Klik op virtual server
Als alles goed gaat zie je nu een hoop lege vakjes staan.
9 )Onder LAN IP-adres voer je nu je IP-adres in
10 )Onder protocol type selecteer je TCP&UDP
11 )Onder LAN port typ je het nummer van de poort die je open wilt hebben (ik raad je aan om het nummer 6883 te gebruiken)
12 )Onder public port voer je opnieuw het nummer in (het nummer dat je bij stap 11 hebt ingevoerd)
13 )Zet nu een vinkje onder ENABLE
14 )Klik op ADD
Nu zijn de instellingen opgeslagen.
15 )Open Azureus
16 )Ga naar TOOLS
17 )Ga naar configuration wizard
18 )Klik op next
19 )Selecteer je lijn
20 )Klik op next
21 )Voer je code in die je in stap elf en twaalf hebt ingevoerd (6883 voor degene die mijn raad hebben opgevolgd)
22 )Klik op test
Normaal gezien komt er nu te staan: Testing port...(nummer)...OK!
23 )Klik op next en dan op finish

En dan nu...
Downloaden maar!!!

Voor vragen, stuur een E-mail(tje) naar;
christophe.vroonen@gmail.com

Als er iets niet klopt, een mailtje zal ik nooit ongelezen laten
:)

Groetjes,
:cool: cvroonen :cool:

De meesten die Azureus voor de eerste keer gebruiken, zullen hebben gemerkt dat er een gele smiley ipv een groene smiley zich vanvoor aan de downloadbalk bevind.
Dit is voor de leken in de computerwereld een groot vraagteken, dat staat vast.
Hier staat hoe je dat gemakkelijk kunt oplossen (!!!LET OP,DIT IS ALLEEN VOOR WINDOWS XP GEBRUIKERS MET EEN PHILIPS MODEM!!!)

stap:
1 )Ga naar start en klik op UITVOEREN
2 )Typ CMD (kleine letters)
Nu,als alles goed gaat krijg je een zwart kadertje te zien dat we DOS PROMPT noemen.
3 )Typ nu IPCONFIG (kleine letters)
Nu, zie je 3 adressen staan, nl:
IP-adres, subnetmasker en standaardgateway.
Schrijf het nummer dat achter het IP-adres staat op een blad of onthou het.
4 )Ga nu naar internet explorer en typ in de adressenbalk: http://192.168.1.1/
5 )Voer je wachtwoord in
In de linkerkolom zie je nu ADSL settings en advanced settings staan
6 )Klik op advanced settings
7 )Klik op NAT
8 )Klik op virtual server
Als alles goed gaat zie je nu een hoop lege vakjes staan.
9 )Onder LAN IP-adres voer je nu je IP-adres in
10 )Onder protocol type selecteer je TCP&UDP
11 )Onder LAN port typ je het nummer van de poort die je open wilt hebben (ik raad je aan om het nummer 6883 te gebruiken)
12 )Onder public port voer je opnieuw het nummer in (het nummer dat je bij stap 11 hebt ingevoerd)
13 )Zet nu een vinkje onder ENABLE
14 )Klik op ADD
Nu zijn de instellingen opgeslagen.
15 )Open Azureus
16 )Ga naar TOOLS
17 )Ga naar configuration wizard
18 )Klik op next
19 )Selecteer je lijn
20 )Klik op next
21 )Voer je code in die je in stap elf en twaalf hebt ingevoerd (6883 voor degene die mijn raad hebben opgevolgd)
22 )Klik op test
Normaal gezien komt er nu te staan: Testing port...(nummer)...OK!
23 )Klik op next en dan op finish

En dan nu...
Downloaden maar!!!

Voor vragen, stuur een E-mail(tje) naar;
christophe.vroonen@gmail.com

Als er iets niet klopt, een mailtje zal ik nooit ongelezen laten
:)

Groetjes,
:cool: cvroonen :cool:

erg bedankt voor deze duidelijke uitleg:) na maanden gepruts vliegen de downloads nu binnen! ;)
voor vista-gebruikers (zoals ik, tegen wil en dank, maar goed) deze kleine aanvulling; stap 1 luidt: ga naar start, kies eerst bureau-accessoires en vervolgens opdrachtprompt. vanaf stap 3 zit je prima met bovenstaand schema.

succes!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan