Opgelost B map maken naast C en D

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

wilmama5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2025
windows 11 (net nieuw) eerst 10 gehad.

Kan ik een nieuwe map maken bv. B - naast de mappen C en D. En van daaruit werken met het programma Aldfaer.

Dat staat nu op C en alles gaat naar OneDrive en kom ik in de problemen.

Ik heb zo het idee dat je het over schijven hebt, niet over mappen.
En als je OneDrive niet wil dan kan je die rommel, want dat is mijn mening erover, er gewoon af gooien/ deinstalleren.

Welkom
Hoeveel interne schijven heb je en geef de grootte aan (GB), welke schijfletters? Welke externe met grootte? OS en programma's allemaal op de C-schijf?

Zorg dat je bestanden naar een intern en/of extern opslagmedium gaan.
Geef schijven een korte naam. W11C, W11B bijvoorbeeld voor interne schijven.
Extern > SAM_2TB_H01 etc.

Ik mag niet hopen dat je hele C: schijf naar je Onedrive wordt gekopieerd. Dan staat er toch echt iets niet goed.

Een extra schijf (met letter) kun je maken door eerst via schijfbeheer (of gParted, of minitool) ruimte vrij te maken. Daarna een nieuwe partitie maken van de vrije ruimte. En als laatste aan die vrije ruimte een schijfletter koppelen.

@RogerS
Jij bent meubilair en ik inventaris.;) Daarom zeg ik eerst inventariseren wat TS ter beschikking heeft. Ze kan een screenshot van schijfbeheer maken of andere screenshots. Welke ervaring met OneDrive?

Helemaal geen computer ervaring, de leeftijd. Ik zal iemand gaan zoeken met meer ervaring. Bedankt voor de adviezen.

Terug
Bovenaan Onderaan