[B]Port forwarding met een Sweex cc300010 modem/router[/B]

• Onderwerp starter Onderwerp starter 3XL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

3XL

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2005
..:: Port forwarding met een Sweex cc300010 modem/router ::..

Wie helpt mij A.U.B.

Ik heb een Sweex annex-A modem/router van het type CC300010, hierop heb ik de ADSL verbinding goed werkend echter het lukt mij steeds niet om port 80 te forwarden naar een lokaal IP adres.
Ik heb bij "virtual server"ingevuld bij public port 80, bij private port ook 80 en dan TCP en vervolgens mijn interne IP adres.
Echter als ik dan vanaf "Buiten"via mijn static IP adres binnen wil kumen op mijn PC met het opgegeven local IP adres krijg ik steeds weer het aanmeld schermpje van mijn router zelf te zien, dit vul ik dan in en vervolgens zit ik weer bij de instellingen van de router ipv op mijn webserver PC waar overigens "Abyss webserverX1" op draai.
Verder heb ik op de bewuste PC XPpro/sp2 en Zonealarm pro draaien.
Maar deze firewalls laten gewoon door (geprobeert als ik binnendoor naar mijn local IP ga) en trouwens vanaf Buiten kom ik niet verder dan mijn aanmeld scherm van de router.

Wie oh wie weet wat ik hier niet goed heb ingesteld of fout doe.
Alle hulp is welkom

Thnx XL3

Alles zo ingesteld zoals beschreven in:

http://www.portforward.com/sweex/annexa-portforwarding.htm

Laatst bewerkt:
Volgens mij staat poort 80 altijd open.
Dit is de poort die altijd naar het www gaat.
Als je deze niet hebt dan heb je ook geen verbinding met het internet.
normaal zet je voor een ftp server poort 20 open.
voor het http gebeuren staat poort 80 open.

even ter correctie,
FTP is poort 21,
email is poort 25,
pop3 poort is standaard ingesteld op 110.

Success. tha vink

In principe staat poort 80 idd altijd open, maar dat is alleen om zelf te kunnen internetten en heeft geenszins vandoen met de portforwarding die aangemaakt moet worden in dit geval.

Voor FTP is in sommige gevallen ook wel degelijk poort 20 nodig aangezien dit een controle poort is, zeker niet voor alle ftp-servers van toepassing maar goed.

Hoe probeer jij van "buiten" verbinding te maken, toch wel vanaf een pc die daadwerkelijk niet achter de router zit, anders kun je dat namenlijk niet daadwerkelijk controleren. Je router kan jou namenlijk niet eerst naar buiten sturen om vervolgens weer vanaf "buiten" binnen te laten komen.
Je zult het dus eens moeten testen met een PC die niet op je eigen netwerk zit, misschien kun je iemand anders vragen om het eens te proberen.

Maar als ik andere naar mijn zelf gemaakte webpage wil laten gaan die op mijn eigen pc staat dan hoeft toch alleen port 80 geforward te worden, daar heb ik toch geen ftp, pop, smtp porten voor nodig?

Idd als je alleen http (web pagina's) heb je alleen met poort 80 van doen. de rest is op dit moment overbodige info.

Maar heb je het al geprobeerd vanaf een andere pc dan in je eigen netwerk zoals al vermeld in mijn andere bericht?

Ja, ik heb het al geprobeert vanaf een pc buiten mijn eigen adsl aansluiting om en nu werkt het goed.

Allen bedankt voor de medewerking

Grtzz 3XL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan