B650E of X670E Chipset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
254
G'navond samen,

Iemand een idee wat op de langere termijn de betere keus zou zijn tussen Dit Asus bord met chipset B650E of deze met chipset X670E?
Beiden hebben een Excellent kwalificatie op Tweakers. Reden dat ik twijfel is omdat ze toch rond dezelfde prijs kosten maar ik wil ook niet een 'simpele' X670 kopen tegenover een uitgebreide/betere B650 als u begrijpt wat ik bedoel. Heb begrepen dat de X670 versie beter zou zijn om mee te overklokken maar dat ga ik dus niet doen. Op het bord komt een Ryzen 7 7800X3D Cpu en een RTX4070 Gpu. Misschien handig dit erbij te melden :)

Wat Ram geheugen betreft heb ik ergens gelezen dat AM5 borden met een AMD processor het goed doen op 6000Mhz en CL 36 of lager. Klopt dat?
 

Hier staan ze naast elkaar, wellicht een beter overzicht
De ene heeft een Intel ethernetcontroller, de ander een Realtek.
Verder is er een beetje verschil in het aantal aansluitingen voor audio, en de Strix heeft Wifi ..
 
Had ze ook al naast elkaar gezet maar het zegt me allemaal vrij weinig. Daarom heb ik het maar even op het forum geplempt. Al wat ik zie is een oudere t/o een nieuwere chipset waarbij de nieuwere zelfs goedkoper is? Het zou kunnen dat het B650-bord beter is toch? Aangezien het andere bord vrij goedkoop is vergeleken met andere X670 borden

En de vraag over het RAM geheugen? Kun jij me iets wijzer maken hierover?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan