back end front end

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene71

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Wanneer maak je van een dB een back end front end
doe je dat al meteen bij heet maken van een dB
of maakt het uit ?
ik kan wel veel vinden (Google)over het maken van een back end front end maar niet over wanneer je dit het beste kunt doen

Het moment waarop je het wilt uitvoeren maakt niet zo heel veel uit. AL hangt dat ook een beetje van je werkproces af. Meestal maak ik, als ik het doe, een kopie van de complete database die gesplitst moet worden. Vervolgens verander ik de namen van de 2 databases (meestal krijgt de Frontend de toevoeging _FE en de backend de toevoeging _BE maar dat maakt natuurlijk niks uit). Daarna verwijder ik uit de backend alles behalve de tabellen (logisch) en uit de Frontend alle tabellen (ook logisch). Daarna importeer ik uit de backend alle tabellen als koppeling. Omdat alles gewoon z'n eigen naam houdt, verandert er verder niks aan je database, en kun je daarna gelijk gaan werken. De Frontend kun je dan naar de verschillende gebruikers sturen.

@OctaFish: Dank voor jouw werkmethode Access DB naar Access FE & BE. Duidelijk beschreven en goed te volgen. :thumb:

Tijs.

even voor de duidelijkheid :o
kopie van de front-end staat dus op computer van de dB gebruiker/ user
en is geen snelkoppeling naar de front-end

Klopt; elke gebruiker zou een eigen frontend applicatie moeten hebben. Eventueel kun je het dan nog zo inrichten dat elke gebruiker zelf eigen queries mag maken. Je kunt ook denken aan eigen (tijdelijke) tabellen, voor bijvoorbeeld export. Kortom: alles wat specifiek is voor een bepaalde gebruiker sla je dan in de frontend van die gebruiker op. Dan belast je de backend niet, en uiteraard ook de overige gebruikers niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan