Hallo,
Ik hoop dat ik dit op de goede plaats post, want mijn vraag is tweedelig.
Onlangs is in ons studentenhuis opnieuw internet geinstalleerd. Voorheen had iedereen internet via een verbinding met een draad. Dit leverde echter nogal wat problemen op. Er is toen door de verhuurder internet geinstalleerd met de kpn experia box. Hierop kan alleen nog maar van draadloos internet gebruik worden gemaakt (de aansluitingen voor de kabels zijn dicht gemaakt). Nu heb ik echter geen verbinding meer met internet (toegang alleen lokaal). Bij mijn andere 5 huisgenoten werkt het internet wel naar behoren. Bij mijn ouders thuis werkt het draadloos internet wel (gaat op basis van het MAC adres, in het studentenhuis werkt het op basis van een wachtwoord).
Degene die het internet heeft geinstalleerd heeft dit probleem onderzocht en zegt dat het aan mijn computer ligt en dat er waarschijnlijk ergens een instelling fout staat. We kunnen echter beiden het probleem niet vinden en ik ben een beetje ten einde raad.
Volgens hem (en dit heb ik ook wel meer op internet gelezen) zou het internet wel weer moeten werken als ik een back up zou terug zetten van toen ik mijn computer kocht.
Ik heb toen ik mijn computer kocht een back up gemaakt en die gebrand op twee dvd's. Nou zag ik dat het eRecovery management van acer ook een back up heeft gemaakt en dat deze op mijn computer is opgeslagen (op een appart deel van mijn harde schijf?).
Mijn vragen zijn als volgt:
1 Zou het internet probleem opgelost worden als ik de oude back up weer terug zet?
2 Als ik de back up terug wil zetten wat wordt er dan naast alle instellingen terug gezet? Windows vista? MS office? Hoe kom ik daar achter?
3 Op welke mannier kan ik het beste die back up terug zetten, via de dvd's of via het erecovery management?
Ik heb een acer aspire 5103WLMi.
Ik hoop dat jullie deze digibeet kunnen helpen.
groeten,
pheno
Ik hoop dat ik dit op de goede plaats post, want mijn vraag is tweedelig.
Onlangs is in ons studentenhuis opnieuw internet geinstalleerd. Voorheen had iedereen internet via een verbinding met een draad. Dit leverde echter nogal wat problemen op. Er is toen door de verhuurder internet geinstalleerd met de kpn experia box. Hierop kan alleen nog maar van draadloos internet gebruik worden gemaakt (de aansluitingen voor de kabels zijn dicht gemaakt). Nu heb ik echter geen verbinding meer met internet (toegang alleen lokaal). Bij mijn andere 5 huisgenoten werkt het internet wel naar behoren. Bij mijn ouders thuis werkt het draadloos internet wel (gaat op basis van het MAC adres, in het studentenhuis werkt het op basis van een wachtwoord).
Degene die het internet heeft geinstalleerd heeft dit probleem onderzocht en zegt dat het aan mijn computer ligt en dat er waarschijnlijk ergens een instelling fout staat. We kunnen echter beiden het probleem niet vinden en ik ben een beetje ten einde raad.
Volgens hem (en dit heb ik ook wel meer op internet gelezen) zou het internet wel weer moeten werken als ik een back up zou terug zetten van toen ik mijn computer kocht.
Ik heb toen ik mijn computer kocht een back up gemaakt en die gebrand op twee dvd's. Nou zag ik dat het eRecovery management van acer ook een back up heeft gemaakt en dat deze op mijn computer is opgeslagen (op een appart deel van mijn harde schijf?).
Mijn vragen zijn als volgt:
1 Zou het internet probleem opgelost worden als ik de oude back up weer terug zet?
2 Als ik de back up terug wil zetten wat wordt er dan naast alle instellingen terug gezet? Windows vista? MS office? Hoe kom ik daar achter?
3 Op welke mannier kan ik het beste die back up terug zetten, via de dvd's of via het erecovery management?
Ik heb een acer aspire 5103WLMi.
Ik hoop dat jullie deze digibeet kunnen helpen.
groeten,
pheno