back up acer erecovery management

• Onderwerp starter Onderwerp starter pheno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pheno

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Hallo,

Ik hoop dat ik dit op de goede plaats post, want mijn vraag is tweedelig.

Onlangs is in ons studentenhuis opnieuw internet geinstalleerd. Voorheen had iedereen internet via een verbinding met een draad. Dit leverde echter nogal wat problemen op. Er is toen door de verhuurder internet geinstalleerd met de kpn experia box. Hierop kan alleen nog maar van draadloos internet gebruik worden gemaakt (de aansluitingen voor de kabels zijn dicht gemaakt). Nu heb ik echter geen verbinding meer met internet (toegang alleen lokaal). Bij mijn andere 5 huisgenoten werkt het internet wel naar behoren. Bij mijn ouders thuis werkt het draadloos internet wel (gaat op basis van het MAC adres, in het studentenhuis werkt het op basis van een wachtwoord).

Degene die het internet heeft geinstalleerd heeft dit probleem onderzocht en zegt dat het aan mijn computer ligt en dat er waarschijnlijk ergens een instelling fout staat. We kunnen echter beiden het probleem niet vinden en ik ben een beetje ten einde raad.

Volgens hem (en dit heb ik ook wel meer op internet gelezen) zou het internet wel weer moeten werken als ik een back up zou terug zetten van toen ik mijn computer kocht.

Ik heb toen ik mijn computer kocht een back up gemaakt en die gebrand op twee dvd's. Nou zag ik dat het eRecovery management van acer ook een back up heeft gemaakt en dat deze op mijn computer is opgeslagen (op een appart deel van mijn harde schijf?).

Mijn vragen zijn als volgt:

1 Zou het internet probleem opgelost worden als ik de oude back up weer terug zet?
2 Als ik de back up terug wil zetten wat wordt er dan naast alle instellingen terug gezet? Windows vista? MS office? Hoe kom ik daar achter?
3 Op welke mannier kan ik het beste die back up terug zetten, via de dvd's of via het erecovery management?

Ik heb een acer aspire 5103WLMi.

Ik hoop dat jullie deze digibeet kunnen helpen.

groeten,

pheno

Lijkt erop dat je wél een netwerkprofiel hebt voor het draadloze netwerk bij je ouders, maar niet voor in het studentenhuis.

Bij Acers die ík gezien heb wordt dat gedaan met Acer eNet management (=bijgeleverd Acer programma). Je moet daar een nieuw/extra draadloos netwerkprofiel aanmaken voor het Experiabox netwerk, incl. het type netwerk en het bijbehorende 'wachtwoord' (=draadloze sleutel).
In de NL-versie schijnt het aanmaken van een verbindingsprofiel te lopen via "Profile manager" (=knopje op de onderrand van eNet management).

Ik heb (hopelijk een versie waar jij ook wat mee kunt) twee NL-versies van de eNet handleiding geupload naar deze link, maar ik neem aan dat je ook in eNet zelf de help-informatie kunt raadplegen.

Ik denk niet dat het terugzetten van de fabriekssoftware je probleem (zomaar) gaat verhelpen. Wellicht zou het helpen om in je studentenhuis verbinding te kunnen maken, maar dan moet je alsnog weer een nieuw profiel gaan maken voor het netwerk bij je ouders, want dat profiel is dan ook weg... ;)

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs, hartelijk dank voor je reactie. Ik zal eens naar die link kijken. Ik houd jullie op de hoogte.

gr,

Pheno

Volgens mij heeft een vriend van mij dit programma verwijderd omdat hij dacht dat ik dit niet nodig heb. Is dat erg? Hoe kom ik er achter of ik dit programma nog heb?
Ik kan de handleiding trouwens ook niet openen, maar die zal vast nog wel ergens op internet staan.

gr.

Hmm... Dat zijn niet de beste vrienden, moet ik zeggen... eNet Management is een handig programma. Nu ben je veroordeeld tot de "Windows-manier": Wat je dan moet doen is een nieuw profiel maken in Vista's Netwerkcentrum. Heet daar iets als "Een nieuwe verbinding maken".

Heb Vista hier even niet bij de hand, dus je bent dan even op jezelf aangewezen.

Evt. is eNet Management altijd nog opnieuw te installeren vanaf deze link (ik ga ervan uit dat de 5100 hetzelfde is als de 5103 die jij vermeldde in je startposting. Er is (ook op de website van Acer) geen Aspire 5103 bekend).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp. Ik heb inmiddels enet manager weer geinstalleerd. Als ik de door jou gelinkte gebruikers handleiding open krijg ik echter de melding "navigatie naar webpagina is geanulleerd". Enig idee hoe ik dat op kan lossen? ik kan namelijk nergens een handleiding vinden.

Lijkt me een beveiligingsbeperking op je pc.
Probeer het dan zo: Je hebt de software geherinstalleerd. Het Help-bestand zou (dus) naar ik aanneem op de harde schijf moeten staan.
Kijk of je het geïnstalleerd Help-bestand kunt vinden:
Blader naar de C:\Program Files map
Zoek (incl. submappen) naar *.chm
Kijk of je het juiste .CHM bestand kunt vinden.
Vind je niets (en je hebt Windows Vista 64-bit), dan ook in de map C:\Program Files (x86) kijken.

Overigens zou je ook kunnen kijken of je zónder die help-informatie het voor elkaar krijgt. Ik heb al gehint naar de Profile manager binnen eNet Management om profielen te beheren en aan te maken.

Succes,

Tijs.

Hallo thijs,

Wat ik nu niet helemaal snap: Toen ik acer eNet management had verwijderd kon ik nog steeds geen verbinding met het netwerk maken. Het draadloos verbingding met het netwerk maken zou toch gewoon moeten kunnen door het netwerk aan te klikken in mijn netwerkcentrum en vervolgens de gevraagde draadloze sleutel intypen? Toen ik dit een jaar of 2 op andere locatie's deed werkte dit prima. Nu wordt de verbinding instantaan verbroken.

gr.

p.s.

De help heb ik toch blijkt (heb hem in het programma van acer zelf gevonden.)

Laatst bewerkt:
Met je laatste posting wordt het niet overzichtelijker, maar laat ik het volgende vertellen:
Er zijn (bij Acers) 3 manieren om een draadloze verbinding te maken in Vista/W7:
a. De Windows manier (via de WLAN Autoconfig service). Dat is waar jij het zojuist over had (dus géén gebruik van verbindingshulpprogramma's van Acer of fabrikanten).
b. De eNet manier (die lijkt op methode c., zie hieronder): Een draadloos verbindingsprofiel maken m.b.v. gestandaardiseerde software van Acer.
c. Gebruik van een hulpprogramma van de draadloze driver-/netwerkkaartmaker (bijv. Intel of Broadcom of Ralink etc.) waarin een draadloos verbindingsprofiel wordt gemaakt.

Als jij zegt dat het met methode a. beter werkt dan met methode b., dan kun je natuurlijk ervoor kiezen om eNet management te deïnstalleren en de methode van a. te gaan gebruiken. En je kunt ook op zoek gaan naar methode c., als je weet welke draadloze netwerkkaart er in de laptop is gebruikt.

Tijs.

Ok, bedankt. Sorry ik probeer zo helder mogelijk te zijn maar het loopt inderdaad een beetje door elkaar. Ik heb dus al die tijd waarschijnlijk de twee programma's door elkaar gebruikt. Wellicht dat daar de storing ook in ligt.

Als ik het zo zie zit er een Atheros AR5005G 802.11b/g netwerkkaart in je laptop.
Doe het eens zo:
a. Download deze driver en pak 'm in zijn geheel uit.
b. Deïnstalleer eNet Management
c. Zet de WLAN Autoconfig service op opstarttype "Uitgeschakeld": Maak een snelkoppeling naar services.msc op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Ga naar WLAN Autoconfig service, dubbelklik erop, en kies voor opstarttype "Uitgeschakeld". Stop ook de service als die momenteel gestart staat door het klikken op Stop.
d. Installeer de uitgepakte driver van a., en maak met het meegeleverde hulpprogramma een verbindingsprofiel.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan