Back-up informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik probeer een backup te maken met het back-upcentrum. Na een tijdje draaien krijg ik een melding dat de back-up niet voltooid is. De enige info die ik daarbij krijg is Toegang geweigerd. (0x80070005).
Ik vermoed dat de back up vastloopt op een bestand dat door NOD32 ten onrechte als besmet is gekenmerkt. Maar ik kan nergens vinden op welk bestand (of om wat voor nadere reden) de toegang is geweigerd.
Ik kan al weken geen backup meer maken. Heeft iemand een idee waar ik meer info over de fout kan krijgen of hoe ik verder kan vinden wat er aan de hand is?
vast mijn dank
Anne

Begin dan eens in het logboek van nod32, en de-blokkeer dat bestand.

In de NOD32 log zie ik een aantal bestanden die "besmet" zijn met een "waarschijnlijk onbekend MACRO virus".
Hoe kan je die deblokkeren?
Weet je ook of er een log van de backup functie is waarin je kan zien wat er wel en niet (en waarom niet) is backupped?

Ik ben zelf geen Nod32 kenner, en kan dat dus niet zo snel inzien.
Of en waar er een log is van je backup, weet ik niet.
GEwoon nogmaals backuppen en overschrijveb, of nieuwe datum eraan geven.

Beste Paul-RT
Mijn probeem is dat als de backup een uurtje of zo heeft gelopen, dat hij dan stopt en alleen maar zegt "Toegang geweigerd". Er is dan niets weggeschreven.
Ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens meer informatie is. Dit is toch een zeldzaam botte foutmelding.
En dat doet hij elke keer, opnieuw draaien levert hetzelfde resultaat op.
Daarom zou ik zo graag weten op welk bestand of welke actie de toegang wordt geweigerd.
Kan iemand daar iets over zeggen=

Mischien als je UAC eens uitschakelt in gebruikersaccounts dat het wel lukt.

Ga ik zeker proberen, maar ik werk met een user die administrator is, heeft dat dan ook nog zin?

Ja dan heb je kans op want ook als admin heb je in vista niet alle rechten.

Jammer, geprobeerd. Maar weer diezelfde stomme foutmelding.

De foutmelding die ik krijg is "Toegang geweigerd. (0x80070005)". Ik heb een logboek gevonden waar allerhande codes in staan, zoals EventID = 4104 en EventRecordID = 8703en binary = "05000780E0040000EC06000008070000420ED1665C2BEE174B64529CB14610EA71000000".
Met deze codes vind ik in engelstalige forums dat dit probleem vaker optreed bij vista back up. Maar ik heb nergens een oplossing gezien.
Het ziet eruit als een Microsoft probleem, maar ik vind geen Microsoft oplossing!!
Iemand een idee?

Ik ben erg benieuwd of je het probleem hebt opgelost. Ik heb nu dezelfde melding.
Graag hoor ik van je.

groet, Erik

Nee, het is alweer lang geleden. Maar het is nooit opgelost. Ik heb later een nieuwe versie van NOD32 geinstalleerd, daarmee heb ik minder vaak problemen met "waarschijnlijk onbekend MACRO virus" meldingen en ik backup nu vaak gewoon door een kopie te maken met verkenner. Ik heb nog steeds geen echt goed backup programma.
Stom genoeg.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb inmiddels op het internet een aantal mogelijke oplossingen gevonden die ik ga proberen. Mocht het lukken dan laat ik je het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan