Back up maken enkel van muziek,videos...

Status
Niet open voor verdere reacties.

marre123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Hallo,
Heb een WD externe harde schijf tot mijn beschikking(750gb). Op mijn oude laptop had ik via hun software hun back up gedaan waardoor je elke keer je die schijf instak je back up geupdate werd(nieuwe bestanden mee overgezet). Nu werd er ook een back up genomen van mijn c schijf(programma bestanden enzo) en ook nog andere rommel.

Nu heb ik al enkele maanden een nieuwe laptop en wil ik eens een back up maken. Enkel wil ik het dit keer anders doen. Ik zou gewoon terug zo'n automatische back up willen hebben als ik mijn schijf insteek en dat nu enkel mijn video's,muziek,schoolwerk en wat overige bestanden(mappen) te back uppen?
Is dit mogelijk of moet je steeds je c schijf mee pakken? Voor mij persoonlijk vind ik dit nutteloos aangezien dit vrij veel ruimte in neemt op mijn HDD en als ik ooit een crash krijg toch gewoon liever opnieuw begin of er gewoon opnieuw windows opzet.

Groeten en alvast bedankt

Dat kan met gratis software op de manier zoals jij gewend was prima.

Bijvoorbeeld met Pure Sync: Free Backup and File Synchronization Tool. Hiervoor betaal je alleen voor de versie met bijzondere extra functies.

http://www.makeuseof.com/tag/pure-sync-backup-and-file-synchronization-made-easy

Je kan zo een programma natuurlijk niet de hele schijf laten afzoeken maar je wijst bepaalde mappen voor backup synchronisatie aan. Individuele bestanden kunnen worden gekozen op basis van bestandstypen zoals foto's en video. Verder, staat hier onder, ook op het moment dat er een verbinding met de externe schijf gemaakt is.

You can select criteria for discriminating between files: date, size, file type.
Set up synchronization based on a schedule, when a connection is found, when a file is modified or manually.

Er zijn natuurlijk nog veel meer van dat soort backup programma's. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan