Back-Up maken van OS & Drivers(geen bestanden etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo Deskunidgen,

Ik ben zoek naar een programma dat een back-up maakt van mijn windows, drivers die ik erop heb staan zodat ik alleen mijn Windows, drivers en floola ik kan beginnen, omdat ik van mijn fouten heb geleerd dat ik wel moet back-uppen, anders ben ik alles kwijt en dat gepruts wil ik eigenlijk wel een beetje uit.

Groeten,

Nic Herzig

Dan zul je een image van de schijf/partitie moeten maken. Bijvoorbeeld met Acronis true image of Norton Ghost. Bestanden worden dan ook meegenomen, gezien er een 1 op 1 image gemaakt wordt.

Oké, alvast bedankt(hoe maak ik hem dan ook bootable)?

Ik het gewoon op schijf(eigenlijk is mijn vraag een beetje stom), ik bedoelde eigenlijk dat ik hem op een DVD(van zo'n 4,7GB groot), wil branden, dan ook gewoon mijn programma, dus wel maar mijn OS niet dat was fout, ik wel dus mijn programma, drivers, settings, bestande, etc. en dat ik mijn OS alleen hoef te installeren

Laatst bewerkt:
Via het backup programma. Acronis kan zelfs een recovery partitie aanmaken, kun je met F11 de image terug laten zetten.

Ik wil eigenlijk geen partitie maar gewoon op DVD- of + R(W) branden en dat ik alles via .exe installeer, als dat mogelijk is.

Zoals ik aangaf gaat dat via het backup programma. Ik gaf alleen nog een andere mogelijkheid, die Acronis ook kan. Beide programma's kunnen Bootable dvd's maken, zodat je daarmee kan opstarten.

Ook dat ereen .exe op kan(zonder OS, want ik heb de orginele xp cd hier liggen niet dat ik het nu wil doen, maar mocht weer eens wat mis gaan in de toekomst).

Maar wel alvast bedankt crash.

Ja, dat hij opstartbaar is voor dat windows komt(is, maar een voorbeeld).

Precies, dan start de recovery programma op en kun je de herstel laten uitvoeren.:)

Ik laat wel wat van me horen mocht het niet lukken, is een dvd van 4.7GB groot genoeg?

Dat kan ik niet bepalen. Weet niet hoe groot jou Windows installatie is. Ik kan het niet op 1 dvd meer krijgen, Windows 7 install partitie heeft 21GB in gebruik.

Ik begin morgen ik wil eerst even eerst nog even een dvd kijken(ik draai nog oldschool op windows xp).

Maar bedankt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan