back up OE Postvak In

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hoe kan ik mijn Postvak In en eventueel ook Verzonden Items op een mobiele externe HD zetten zodat ik alle vroeger ingekomen mails op reis bij me heb? De bedoeling is dus dat bestand te raadplegen en vroeger ingekomen mails te lezen op een andere computer. De bedoeling is ook om een back up te hebben voor het geval ruim duizend mails opeens verdwijnen, zoals mij een paar keer overkomen is. Dank.

Start OE. Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> knop Archiefmap
Selecteer alles (dus sleep van linkerkant van de tekst in het vakje naar helemaal rechts; dat gaat nog voorbij de kantlijn aan de rechterkant!). De tekst is dan blauw. Doe dan Ctrl-C (van Kopieren).
Start -> Uitvoeren -> [maak vakje leeg, en doe Ctrl-V (van Plakken) en druk op Enter. De map met je mailbestanden opent dan.
Sluit daarna Outlook Express helemaal af.
Kopieer de inhoud van de geopende map naar externe schijf/memory-stick.
Dan in 'de andere' Outlook Express' (met de externe schijf/memory-stick van de vorige stap aangekoppeld, natuurlijk):
Klik eerst op Lokale mappen in het Mappen-venster
Daarna: Bestand -> Importeren -> Berichten... -> Microsoft Outlook Express 6 -> bolletje in E-mail uit een OE6-archiefmap importeren -> volg verder de instructies, incl. bladeren naar de map op de externe harde schijf/memory-stick waar je de backup had neergezet.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan