back up outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Wie weet stap voor stap de beste methode voor Outlook een backup te maken van alle email en adressen?

Victor V zei:
Wie weet stap voor stap de beste methode voor Outlook een backup te maken van alle email en adressen?
download pfbackup van de microsoft site, is gratis en backt alles netjes up

Laatst bewerkt:
Of Bestand -> Improteren en Exporteren -> naar bestand -> .pst -> selecteer de hele mailbox (niet alleen inbox) en vink aan 'inclusief submappen' -> locatie aanwijzen (bijvoorbeeld Bureaublad) -> Ok/klaar. Bij hersteloperaties weer terug te zetten op dezelfde wijze, maar dan uit bestand (en eventueel aanvinken dat ie geen dubbele items maakt).

Anykey zei:
Of Bestand -> Improteren en Exporteren -> naar bestand -> .pst -> selecteer de hele mailbox (niet alleen inbox) en vink aan 'inclusief submappen' -> locatie aanwijzen (bijvoorbeeld Bureaublad) -> Ok/klaar. Bij hersteloperaties weer terug te zetten op dezelfde wijze, maar dan uit bestand (en eventueel aanvinken dat ie geen dubbele items maakt).
hiermee backupt hij ook adressen,taken en afspraken?

email-accounts ook??

Laatst bewerkt:
Ja, alles wat onder de hoofdmap (bij mij heet die persoonlijke mappen, maar dat kan ik zelf een keer veroorzaakt hebben :D ) valt, komt in het pst-tje.

Ik gebruik dat heel vaak in ieder geval. Zelf heb ik Outlook XP. Maar ik heb al vaker dergelijke dingen voor anderen gedaan waarbij ik mijn eigen ervaring met Outlook 98, 2000 en XP ook bij Outlook 2003 kwijt kon. Enige waar je tegenaan kunt lopen is dat een pst van 2003 niet te importeren is in 98, 2000 of XP. Valt weer op te lossen -mocht je dit willen natuurlijk- door bij opslaan van de pst te kiezen voor het formaat van 2000/XP (dat kun je aangeven).

Succes!

Anykey zei:
als ik nu weer ga importeren kan ik dan:

instellingen van internet- e-mail account importeren
en
internet-e-mail en adressen importeren

uit dezelfde backup??

nog een probleem:
we hebben ms office verwijdert en weer opnieuw geinstalleerd maar de gegevens blijven gewoon staan dus alle emails, adressen enz. staan er nog in. Hoe kan dit?

Victor V zei:
nog een probleem:
we hebben ms office verwijdert en weer opnieuw geinstalleerd maar de gegevens blijven gewoon staan dus alle emails, adressen enz. staan er nog in. Hoe kan dit?
het databestand blijft staan, alleen het prog heb je verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Outlook heeft zelf ook een pst-bestand in gebruik. Eigenlijk maak je er gewoon een (gehele of gedeeltelijke) kopie van als je exporteert. Zoek maar eens op *.pst.

De instellingen van je mailaccounts e.d. en wizzard regels backup je niet met een pst.

Wat je moet kiezen is niet één van die twee genoemde, maar Gegevens uit een ander programma of bestand importeren. Daarna kun je de pst als type aanwijzen.

Jheroen zei:
het databestand blijft staan, alleen het prog heb je verwijderd en opnieuw geinstalleerd
maar waar staat dat databestand zodat ik hem kan wissen? En als ik hem weer opnieuw installeer dan staat er nog steeds een outlook met alle fouten er nog in.

Hoe zorg ik dat ik het schoon kan installeren?

Laatst bewerkt:
C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Ik weet niet of het verwijderen van dit bestand al je problemen oplost. Waar ik aan zat te denken -maar dat is een schot voor de boeg- is dat je misschien een Outlook Express ergens hebt staan die niet meer gebruikt wordt, maar die wel accounts bevat; dat Office 2003 dat gemakshalve meepikt (normaal vraagt het programma of deze gegevens gebruikt moeten worden).

Anykey zei:
C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Ik weet niet of het verwijderen van dit bestand al je problemen oplost. Waar ik aan zat te denken -maar dat is een schot voor de boeg- is dat je misschien een Outlook Express ergens hebt staan die niet meer gebruikt wordt, maar die wel accounts bevat; dat Office 2003 dat gemakshalve meepikt (normaal vraagt het programma of deze gegevens gebruikt moeten worden).
Dit lost niets op want de fouten blijven gewoon in het programma zitten. Het is me alleen gelukt op een degelijke backup te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan