back up probleem met Macrium Reflect

Status
Niet open voor verdere reacties.

smacrander

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
macrium 01.jpg
Wie kan me verder helpen met een probleem met het maken van een back up van de pc met het programma Macrium Reflect Free ? Als ik een B U maak met de laptop ( Vista ) gaat dit goed . Doe ik nu dit met mijn oudere PC ( XP ) dan krijg ik na de keuze van de drive en de bestemming ( externe HD E:\) een melding in rood die zegt :
Failed to create Volume Snapshot for Drive C . Result code 0xoo8004230F
Ik heb getracht een plaatje van die melding in te voegen , maar misschien is er iemand die dit bekend voorkomt . Ik moet dus de operatie cancelen en kan dus ( nog ) geen BU maken . Tenminste niet met de PC met daarop XP . ( dit heeft natuurlijk niets te maken met Vista of XP , het gaat mij er hier om om onderscheid te maken tussen mijn beide pc's )
Graag reactie ,waarvoor eeuwige dank !

ps ... ik zie dat ik het plaatje goed heb ingevoerd .. door te klikken op het .jpg bestandje ziet U wat ik bedoel .

niemand ??

Is er nu niemand te vinden in dit grote forum die me kan adviseren bij dit probleem ? En ... is er nu niemand die Macrium Reflect gebruikt ? Lijkt me erg sterk .
Het vreemde is , dat het op een laptop met Vista ,waarop ik Macr.Refl. ook gebruik , dit probleem niet optreedt .
Kijkende bij Beheer van Deze Computer zie ik dat de volgende zaken op automatisch starten staan :
Macr.Reflect Image Mounting
MS Software Shadow Copy Prov.
Volume Shadow Copy
Wat nu kan toch steeds die foutmelding veroorzaken bij het maken van een backup ?
Dus in rood : Failed to create Volume Snapshot .. enz
Met de foutmelding : 0x8004230F
Graag hulp bij deze ... ik heb zelfs Macr.Refl opnieuw geinstalleerd ( na nieuwe download )
Bedankt ...

Hallo smacrander,
Er is niets zo veranderlijk als backup en kloon software. Bij de één werkt het wel en bij de ander niet. Ik gebruik nu zelf DriveImage XML waarvan de thuis versie gratis is. In ieder geval kan je op het forum van Macrium Reflect meer reacties verwachtten want het is meestal gemakkelijker om andere software te zoeken dan uit te vinden waar het aan ligt.

http://support.macrium.com/default.asp

Met de zoekterm "Result Code: 0x8004230f" krijg je op Google 107 resultaten. Al lezende kom je mogelijk op een idee voor een logische verklaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan