Back-up probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene de Bruin

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Ik gebruik windows 2000. Regelmatig maak ik een back-up op een externe HD van mij hele C schijf. Ik doe dit vanuit de standaard back-uper van windows.

Vaak krijg ik dan de mededeling dat het vaste medium vol is, terwijl dat niet zo is. Hoe komt dat, wat doe ik fout ?

Welkom op Helpmij.:)

Kijk eens hier naar de uitleg van Norton Ghost;
http://go.to/wintips
Deze kan heel goed een backup van je C-schijf maken.
Het voordeel een Ghost image is kleiner, dan dat je het backup programma van Windows gebruikt.

Welkom op Helpmij:) Ik heb je bericht uit de sektie overige software verplaatst :)

Gohst is leuk, maar dat gebruik ik niet. Het probleem is daarmee nog niet opgelost. Wie weet raad.

Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar waarom niet met Ghost?

Wat ghost betreft heb ik me laten vertellen dat het alleen onde DOS werkt en niet kan wegschrijven naar een externe USB HD. En dat is nou juist wat ik nodig heb. Verder is het van belang dat ik het liefst 2 x per dag automatisch een back-up maak.

Kan Ghost hierin voorzien ?

Geplaatst door Rene de Bruin
Wat ghost betreft heb ik me laten vertellen dat het alleen onde DOS werkt en niet kan wegschrijven naar een externe USB HD. En dat is nou juist wat ik nodig heb. Verder is het van belang dat ik het liefst 2 x per dag automatisch een back-up maak.

Kan Ghost hierin voorzien ?

Ghost is meer om een backup te maken van een complete partitie.. en dit gebeurd inderdaad in dos dus dit lijkt me geen goede oplossing als het 2 keer per dag moet gebeuren.

Weet je zeker dat je met het backupprogramma wel naar de externe HD schrijft en niet perongeluk een verkeerde schijf aangeklikt hebt?

Zoiets zou me best een keer kunnen overkomen, maar niet dagelijks. Het probleem doet zich ook niet meer voor als ik de oude backup van de schijf verwijder. De backup is 4 Gb, de disk heeft een ruimte van 32 Gb. Echter na 1 backup begint het gedonder al.

De oplossing is gevonden, als een schijf FAT 32 is, kan een bestand niet groter dan 4 Gb zijn. Omgezet naar NTSF en het probleem is weg.

Geplaatst door Rene de Bruin
De oplossing is gevonden, als een schijf FAT 32 is, kan een bestand niet groter dan 4 Gb zijn. Omgezet naar NTSF en het probleem is weg.

Aargh ja.. t'is ook zo.. fijn dat het opgelost is! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan