Back-up probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neroo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb gisteren mijn laptop van XP naar Vista geupgrade, ik had een back-up gemaakt op XP en ik heb deze bestanden via Windows NT back-up weer terug kunnen zetten. Maar ze werken niet. Foto's gaan niet open liedjes worden niet afgespeeld programma's werken niet meer. Andere bestanden die ik via op mijn USB had gezet die werken weer wel. Ik loop al 2 dagen voor een oplossing te zoeken maar ik kan niks vinden. Wat kan ik doen ? :( Alvast bedankt.
 
Dat programma's niet werken is normaal, die dien je opnieuw te installeren.

Verder, krijg je foutmeldingen?
Zijn je drivers geinstalleerd?
 
Aller eerst bedankt voor je reactie.

Ja, alle drivers zijn geinstalleerd.

Met programma's die niet werken bedoel ik ermee dat ik ze niet kan installeren. Bijv. Msn die kreeg ik niet geinstalleerd totdat ik via site wer opnieuw ging downloaden. Als ik een programma wil installeren die in mijn back-up zat krijg ik als melding ' Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtiging voor het item. '

Bij liedjes krijg ik als melding ' Kan het bestand niet openen. Mogelijk is het bestand in gebruik, hebt u geen toegang tot de computer waarop het bestand is opgeslagen of zijn de proxy instellingen niet correct. '

Bij afbeeldingen krijg ik melding ' Deze afbeelding kan niet worden geopend omdat u niet gemachtigd bent om de bestandslocatie te openen. '

En andere programma's, muziek of afbeeldingen die ik van mijn USB heb die werken gewoon prima. Alles die van back-up komt werken niet.
 
Vraag 1: Heb je wel de Vista variant van NTBackup geïnstalleerd? Dus de versie die hier staat?
Vraag 2: Had je (de mappen met) je documenten/plaatjes etc. versleuteld in XP? Indien ja, dan zou dat de verklaring kunnen zijn waarom je er nu niets meer mee kunt.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Ja ik heb de goeie NTBackup gebruikt, maar wat bedoel je met versleuteld in XP ?
 
Zie bijlages.
Zie in de 2de bijlage dat bestanden (en mappen) die geëncrypt zijn in XP standaard in groen worden aangegeven.

Overigens is Windows encryptie alleen op XP Professional beschikbaar dus niet in XP Home.

Tijs.
 

Bijlagen

  • xp_prof_mappenencryptie.JPG
    xp_prof_mappenencryptie.JPG
    67,8 KB · Weergaven: 32
  • xp_prof_bestandsencryptie.JPG
    xp_prof_bestandsencryptie.JPG
    26,1 KB · Weergaven: 39
Nee ze zijn niet groen, en ' Inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen ' kan ik niet aanvinken hij is grijs.
 
Het ging erom of je die bestanden/mappen onder XP had versleuteld en daarna via NTBackup had veiliggesteld.
Als de XP die je geupgrade hebt een XP Home versie was, dan kan encryptie niet het probleem zijn, want dat is in de Home versie niet beschikbaar.

Ik heb geen verdere hulp voor je.

Tijs.
 
Waarschijnlijk zijn de rechten meegenomen in de backup en weer terug gezet. Hierdoor werken de plaatjes en muziek niet meer. Even de rechten resetten op de bewuste mappen zou moeten werken.

Programma's zul je opnieuw moeten installeren. Deze kun je niet zomaar uit de backup halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan