Back-up programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Hallo,

Ik heb een back-up programma nodig die zowel onder dos als onder Windows werkt, het moet een gratis back-up programma zijn, heeft iemand enige suggesties?

Mag ik vragen waarom hij ook onder dos moet kunnen werken??

En waarop maak je een back-up?

De groeten,
Mark

Ik moet hier op het werk een back-up maken van Windows 2k systemen maken, omdat daar binnenkort windows XP op komt, er staat behoorlijk belangrijk software op, tot de tijd dat er Windows XP op komt moet er van die software wel een Back-up gemaakt worden. Hij moet onder dos werk, mocht Windows 2k crashen, kan de back-up terug gezet worden :)
De back-up moet op een externe USB HDD komen.

Geplaatst door XXlerator
Ik moet hier op het werk een back-up maken van Windows 2k systemen maken, omdat daar binnenkort windows XP op komt, er staat behoorlijk belangrijk software op, tot de tijd dat er Windows XP op komt moet er van die software wel een Back-up gemaakt worden. Hij moet onder dos werk, mocht Windows 2k crashen, kan de back-up terug gezet worden :)
De back-up moet op een externe USB HDD komen.

Als je vanuit dos een back-up zou maken dan heb je een probleem je hebt dan namelijk de 8.3 benaming en de lange bestandsnamen zijn dan na het terug zetten verloren. Bijvoorbeeld: Program Files wordt progra~1. En ik weet niet of een dos pakket met een USB apparaat overweg kan.

Wat jij wil is het maken van een Image. Dit kan in ieder geval met Norton Ghost maar deze kost geld en ik durf niet te zeggen hoe je met je USB HD zit.

De groeten,
Mark

Dit wist ik al, wij hebben Ghost hier ook ergens liggen maar die is zoek dus vandaar (waarschijnlijk andere locatie). In ieder geval bedankt, nog iemand anders suggesties?

Is het een netwerk?
Zo ja dan zal er in je server toch ook wel een back-up programma zitten. Kun je dat dan niet gebruiken.
En kun je de server dan ook niet gebruiken om de image op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan