back-up sets verdwenen van externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glyssine

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Berichten
20
Hallo, een paar weken geleden kocht ik een nieuw (dure!) externe harde schijf van WD Elements. Mijn computer (met windows 7) heb ik ingesteld op elke week alles back-uppen. Toen ik er net een bestand van wilde kopiëren, bleek tot mijn verbijstering dat er niets op staat, of bijna niets. Twee kleine bestanden met lange namen bestaande uit een hoop cijfers en letters, aangemaakt op andere data dan de back-up data, en onder admin-pc, waar de back-up sets staan, blijken de sets leeg te zijn. Als ik in het configuratiescherm kijk naar onderhoud (mss kloppen de termen niet, mijn computer spreekt helaas Frans...), staat dat de laatste backup met succes is uitgevoerd. Snap ik iets helemaal niet, of klopt er iets niet? Ik heb de virusscanner erop losgelaten, en die ziet geen problemen.

Dank voor het lezen en voor een eventuele reactie!

Glyssine
 
Het terugzetten van bestanden moet je volgens mij ook doen met Windows Backup en niet met je verkenner.

Groeten Marcel

PS: wil je je Windows taal niet op Nederlands zetten?
 
Dank voor je antwoord, Marcel.

Heb ff gekeken, maar mijn taal is al ingesteld op Nl, voor zover ik kan zien, maar ja, zoals bekend is Nederlands moeilijk voor anderstaligen... en computers zijn daarop blijkbaar geen uitzondering. Datum, sommige dialogen zijn in Nl, maar de rest helaas niet...

Verder heb ik je suggestie gevolgd om het bestand terug te zetten via backup, ik kon het bestand aanklikken, maar bij het uitvoeren van 'herstellen' bleek dat het leeg was. Dus er is echt iets niet goed. Heb je mss nog andere tips...?

Dank!

Glyssine
 
O, en PS: ik kreeg een melding dat het bestand niet leeg was, maar onvindbaar. En daarna tussen haakjes: 0x81000001A.
 
Helaas heb ik verder heb ik geen ervaring met Windows Backup.
Wel vond ik de onderstaande link nog, misschien kun je er iets mee:
http://www.pagestart.com/win7br0x8100000101.html

Groeten Marcel

PS: Misschien nog een mogelijkheid om je Windows volledig op NL te zetten door de beide knoppen uit onderstaande screenshot te gebruiken.
Dan worden bijv. ook je aanmeldscherm enzo op NL gezet.
vEc49HR.png
 
Als je het met windows backup doet en die ook Frans is, is het misschien met de Franse slag gedaan....;)

Nee, even serieus, misschien komt het dat je onbewust wat fout gedaan hebt.
Waarom maak je niet een nieuwe installatie en dan in het Nederlands, of kijk naar de opmerkingen vanhoogteijling. Dan zijn dit soort vergissingen door de taal verleden tijd.

Wil je dat niet, neem dan een ander programma om backups te maken bv macrium backup. Er is een gratis versie die voor velen goed genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
Dank kostenzer en Marcel. De taal maakt mij verder niet uit (ik woon in Fr, vandaar die Fr compu), het is alleen soms onhandig als ik hier (of elders op het net) een antwoord zoek en ik de Nl of Eng term niet voorhanden heb. Zeker in het Eng is er nou eenmaal een stuk meer info aanwezig op het net.

Ik heb nog verder gezocht op internet, en de site van WD bezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Dus ik vraag nog even verder hier...

Zou ik mss de externe harddisk moeten/kunnen formatteren? Het blijft me dwarszitten dat er dingen op staan die ik niet verwacht, en niet de dingen die ik verwacht.
 
Ben je nog iets wijzer geworden van mijn LINK uit POST#5?
Daar staat de oplossing/oorzaak in beschreven voor zover ik kon zien.

Groeten Marcel
 
Sorry, had ik even moeten vermelden, ja! Nee, helaas, je link ging om een andere melding; ik kreeg vandaag een melding (met een iets andere code) toen ik probeerde een bestand terug te zetten vanuit de back up set. Na het back uppen zelf, elke week, krijg ik geen melding. (Vandaar ook mijn verbazing dat het niet goed werkt).

Heb inmiddels de externe drive gecheckt op fouten: niks. Virus had-ie ook al niet. Ik ga 'm maar formatteren, en mss probeer ik dan dat andere back up programma, mss doet windows gewoon niet wat het moet doen?
 
Ik denk niet dat je het bij de (WD) schijf moet zoeken. Kopier er maar wat willekeurig anders op en je zult zien dat dat goed gaat.
Voor mij is dit software.
De link van vanhoogteijling die wijst ook in die richting.
Neem dat maar eens door.
 
Ik denk dat kostenzer gelijk had, en dat het aan de software ligt. Ik ga later nog eens bekijken hoe ik dat kan oplossen, voor nu heb ik mijn files handmatig naar de externe disk gekopieerd, dat werkt ook.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Glyssine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan