Back-up suggestie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrycomputers

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,

Ik heb al twee keer eerder een vraag over back-ups gesteld, maar ik heb helaas nog geen antwoord kunnen vinden.
Dit komt vooral omdat mijn wensen af en toe veranderen naarmate ik meer onderzoek gedaan heb.
Ondertussen weet ik wat ik wil, maar loop ik tegen wat 'problemen' op.
Graag zou ik wat advies/ervaringen ontvangen.

Ik zoek een oplossing voor het volgende scenario:

Ik heb een computer (Comp-Backup genaamd) staan met een paar terabyte aan opslag. Het is mogelijk om hier andere harde schijven aan te koppelen (dmv van PATA/SATA/USB).
Zo nu en dan krijg ik een werkstation/laptop binnen die opnieuw geïnstalleerd moet worden. Soms is deze computer nog op te starten, soms niet.
Als het werkstation/de laptop niet meer op te starten valt, dan wordt de harde schijf aan Comp-Backup gekoppeld. Met behulp van de back-up software die hierop geïnstalleerd staat, kan ik een back-up van deze gekoppelde schijf maken.
Zodra de back-up gemaakt is, dan moet Windows opnieuw geïnstalleerd worden.
Hiervoor moet de harde schijf weer van Comp-Backup losgekoppeld worden en in zijn 'eigen' werkstation/laptop geplaatst worden.
Nadat Windows opnieuw geïnstalleerd is, moet de back-up teruggeplaatst worden.
Om dit te kunnen doen, moet ik de harde schijf weer loskoppelen en aan Comp-Backup aansluiten, en na het terugzetten van de back-up moet ik hem wéér terugplaatsen in zijn 'eigen' werkstation/laptop.

Dit zijn natuurlijk veel te veel stappen, en tevens is het 'gevaarlijk' om allemaal met een harde schijf te gaan lopen slepen.
Als een computer niet meer op te starten valt, dan vind ik het niet erg om de harde schijf even in Comp-Backup te hangen. Hier ontkom ik ten slotte niet aan.
Maar ik wil niet voor het installeren van Windows en het terugplaatsen van de back-up met de harde schijf blijven slepen.

Het zou dus mooi zijn om de back-up via het netwerk terug te kunnen plaatsen. En misschien dat het zelfs mogelijk is om via het netwerk een back-up te maken van een computer die nog wel op te starten is (maar dit laatste is bijzaak).

Ik zou graag wat suggesties van mensen ontvangen die hier ervaring mee hebben (of geen ervaring hebben, maar wel een idee hebben).
Mocht je idee totaal niet op het verhaal hierboven aansluiten, maar mocht het misschien wel een oplossing bieden (het aanschaffen van extra apparatuur is geen probleem), dan hoor ik het graag.
Elk idee is welkom.

Bij voorbaat dank!
Groet,
Ferry

Je hebt al eerder dezelfde post geplaatst inderdaad. Daar zei je dat het opgelost was. Mocht dit nu niet zo zijn dan mag ik in je eerste topic doorgaan. Ik sluit deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan