back up table

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Ik ben aan het proberen om een table weg te schrijven in een sql file.

nu lukt me het wel met een eenvoudige table, maar ik moet collums verwerken die html code bevatten. En als ik die verwerk, dan heeft dat problemen.

in de sql geeft het fouten met de " en ' en met str_replace lukt het ook niet om ze te escapen.

wet iemand please hoe ik dit kan opvallen/herstellen.

of hoe ik het als een hex reeks uit de table kan krijgen. net zo als phpmysql dat doet?

Je zou met mysql_real_escape_string() het eea moeten kunnen escapen? Dat kun je eens proberen.

Maar is er ook een manier dat ik de gegevens uit mijn table in "hexadecimal for BLOB" kan uit voeren?

en als de waarde van een veld NULL is dan wil ik die ook als NULL in mijn text bestand zien en niet als een "",

ik heb als geprobeerd net if($c_row == NULL) { $c_row = "NULL";}
maar dat veranderd nix in het tekst bestand.

Hoe probeer je de backup op te slaan? Met mysql kun je een backup maken van een tabel door een "into outfile" query te gebruiken. Aan jouw berichten te zien lijkt het erop dat je het op een andere manier probeert.

De bedoeling is om een backup van een database te maken welke op een server komt te staan.
en als het nodig is dat een oudere verie van de tabel kan worden terug gezet. zonder veel moeite...zelf iemand die een computer niet begijpt moet dat nog kunnen.
nu is het me wel gelkt met een klein test table.
Maar in de eigenlijke table zitten BLOB bestanden die html code bevatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan