Back up van installatieschif Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

fersen

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2005
Ik ben al tijden op zoek naar een duidelijke omschrijving van hoe je een extra installatieschijf moet maken van Winows Vista.

Ik heb de originele software, maar die is tegenwoordig gewoon geplaatst op de desktop en de laptop..

Eigenlijk zou het niet moeten mogen, heb er voor betaald en ik wil gewoon een back up schijf hebben van Windows Vista.

Waar vind ik dit, hoe doe ik dat.

Ben nu al 1,5 jaar op zoek!

Met de vriendelijke groeten,

Axel Fersen

Dan ben je hier in de verkeerde "winkel", verplaatst.

Ik ben al tijden op zoek naar een duidelijke omschrijving van hoe je een extra installatieschijf moet maken van Winows Vista.

Ik heb de originele software, maar die is tegenwoordig gewoon geplaatst op de desktop en de laptop..

Eigenlijk zou het niet moeten mogen, heb er voor betaald en ik wil gewoon een back up schijf hebben van Windows Vista.

Waar vind ik dit, hoe doe ik dat.

Ben nu al 1,5 jaar op zoek!

Axel Fersen
Na 3x je bericht gelezen te hebben moet ik toegeven dat ik er niet echt veel van snap.

Begin svp eens met te beschrijven wát je nu precies aan Windows software op DVD of CD hebt.
Daarnaast svp ook de versie vermelden.
Heb je geen CD / DVD dan graag de Windows versie die je geïnstalleerd hebt.

Ik snap het ook even niet.
Je wil een Vista op DVD hebben en je hebt nu een recovery partitie op je schijf staan?

Nee, tegenwoordig worden natuurlijk alle computers geleverd

met Vista er op geïnstalleerd.

Vroeger kreeg je dit er op een CDrom bij aangeleverd.

Tegenwoordig niet meer.

Ik weet dat er een manier moet zijn om zo'n schijf te maken, maar kan het nergens vinden.

Ik heb een beroerde week achter de rug dus vergeef mij mijn humeur, maar waarom beantwoord je nu niet gewoon / simpelweg ALLE gestelde vragen, dan waren we klaar!!!

Sorry voor mijn onduidelijkheid

Ik heb een laptop gekpcht en een topdesk.

Deze draaien onder Windows Vista.

Ik wil Windows Vista op een CdROM hebben

want als windows ooit kuren gaat vertonen dat ik deze gewoon op nieuw kan installeren door middel van deze CdROm.

Sorry voor mijn onwetendheid.

Backup van Documenten heb ik wel ook een back up maar mijn vraag is hoe maak ik een installatieschijf voor Windows Vista.

Axel Fersen

Wélke Windows versie ? Misschien dat ik door middel van wat dikkere tekst je aandacht vang?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn verschillende opties bij merk pc's en laptops.
1. Er is een recovery CD/DVD bijgeleverd waarmee je je systeem kan herstellen indien nodig.
2. Er is een aparte partitie aangemaakt op de harde schijf waarmee je je systeem kan herstellen indien nodig.
3. Er is een CD/DVD bijgeleverd met het complete OS.
Als 1 en 2 bij jou van toepassing zijn is het zo ver ik weet niet mogelijk een CD/DVD te maken waar Vista compleet op staat en zal je het met de recovery mogelijkheden moeten doen die de fabrikant voor jou systeem heeft verzonnen.
Soms is het ook nog mogelijk een herstel CD/DVD te maken vanaf de recovery partitie.
Wat op jou van toepassing is staat in de handleiding van je PC/Laptop.
Je hebt hoe dan ook geen CD/DVD nodig om je systeem te herstellen mocht dit nodig zijn maar dat kan je dus met de recovery mogelijkheden doen die op jou PC van toepassing zijn.
@ Pasja, er staat duidelijk VISTA !!
Al vanaf het eerste bericht !!

Laatst bewerkt:
Ik ben niet duidelijk denk ik ?

wélke WindowsVista versie

Laatst bewerkt door een moderator:
Ooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh, dat bedoel je :p
Maar mag voor de rest niet uitmaken toch?
TS kan gewoon gebruik maken van zijn recovery mogelijkheden indien nodig.
Vaak nog veel makkelijker ook omdat je geen gezeur hebt met drivers en dergelijke.
Voor mij geen probleem maar voor sommige mensen is dit heel lastig en dan vin dik zo'n recovery partitie of CD erg makkelijk.

Laatst bewerkt:
Reden dat ik om de versie blijf vragen? Zie plaatje. Er zijn 2 versies die een uitstekende systeembackup aan boord hebben.

Bijlagen

• Vista VERSIES.jpg
    Vista VERSIES.jpg
    47 KB · Weergaven: 30
Klopt, en dat begrijp ik ook maar daarmee krijg je nog steeds geen compleet OS op DVD.
Snap je wat ik bedoel.
Uiteraard kan je op deze manier wel een volledige backup terug zetten.

TS wil gewoon een compleet OS op DVD hebben als ik het zo lees.

Laatst bewerkt:
Ja, maar ik wilde juist zo graag alleen de versie weten, dan pas had ik de rest van het verhaal getypt. Als hij de versie had gemeld (stel Ultimate) dan had ik daarnaast geadviseerd om van een kennis / vriend / relatie die zo'n versie heeft een kopie te maken van de DVD en deze lekker in een kastje te leggen tótdat er ooit een herinstallatie nodig is.

Dán die kopie in de drive, serial van TS intypen en vervolgens kiezen voor het terugzetten van de backup met als gevolg, probleem opgelost.

Ik had geen zin om al deze info te typen zonder de versie te weten en nu heb ik tóch het hele verhaal getypt...............................

Ik snap het en ik heb ook al een heel verhaal getypt :-)
Jou optie is natuurlijk ook een hele goede mogelijkheid, daar doe ik niks aan af natuurlijk :thumb:

En nu ga ik eten.
Lees zo wel weer verder.

Heb het idee, dat de oplossing vrij simpel is.
Op jouw laptop heb je waarschijnlijk de optie om een recover cd/dvd te maken. Kijk even in je handleiding als je de optie niet kunt vinden.
Maak hem, en leg hem in de brandkast.
In geval je complete harddisk crasht kun je alles met deze recover cd/dvd alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Offtopic: Waarom kijkt toch bijna niemand naar de handleiding die meegeleverd wordt ???

Dat vraag ik me ook wel eens af coenraad en dat mag ook wel eens gezegd worden ook.
Handleidingen zitten er niet voor niks bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan