Bedankt.
Veel te lang verhaal en duidelijk is (was altijd al zo) dat ik niet alles begrijp maar jij ook niet.
Je heb een laptopschijf en je stopt de nieuwe schijf in een docking station en dan met Acronis kloon je de bron naar het doel. Zo heb ik dat toen gedaan.
Dat is correct. De fora zijn allemaal volledig gevuld met allerlei vragen over computer problemen. Dat zegt genoeg!
Een docking station die op de pc is aangesloten is toch hetzelfde als een usb kabel met sata adapter waarin een harddisk of een ssd steekt .
Je hebt een pc waarin drie schijven zitten. Het klonen of een backup maken gebeurt dan steeds langs een connector op het moederbord. Zijn de snelheden op het moederbord in de transport bussen sneller dan de snelheid van een usb 2.0 aansluiting? Want je schrijft dat je slechts éénmalig het dockstation hebt gebruikt.
En ik heb ook nooit problemen had als ik mijn harde schijven kloonde die in de pc staken. Het is nu maar met de laptop,ssd en een usb aansluiting dat het mis gaat.
Voor alle duidelijkheid om geen misverstanden te krijgen: een image is een reeks Windows bestanden die je op een cd/dvd kunt branden of opslaan op een usb stick. Dus alleen het besturingssysteem Windows 10. Een systeemkopie is de c: partitie met alle programma's, bestanden van derden enz. En een diskkopie wordt het meest toegepast bij het klonen ven harddisks en ssd's. Oef.
Natuurlijk kan Aomei geen bestand van Windows terugzetten! Je maakt een systeemkopie met Aomei en met een herstelmedium (ook gemaakt via Aomei) kun je dan je pc herstellen. Dat heb ik ook al eerder geschreven
Dat is heel juist. Maar in mijn huidige situatie waar de Back-up functie niet meer werkt, kan ik geen systeemkopie maken en terugplaatsen met Aomei Backupper standard 6.0. Dan blijf ik met dezelfde fout zitten als nu en kan ik weer geen systeemkopie meer maken met Windows 10.En dat is juist de bedoeling dat back-up functie weer werkt in Windows 10.
Nogmaals ik gebruik geen Windows Backup want het is altijd gezeur en nu blijkt ook bij jou dat jij er niet mee overweg kunt. het programma zou jou op een heel eenvoudige manier moet en begeleiden bij herstel zonder gezeur, errors en meldingen.
Daar heb je volledig gelijk in en ik heb mijn lesje ook geleerd. Ik zal de betaalde Aomei Backupper Standard kopen , maar ik wil dat alle programma's en functies in Windows 10 in orde zijn.
En ook ervaring op doen hoe de herstelschijf feitelijk werkt.
Ik ben reeds opgestart met de herstelschijf van Windows 10 maar begreep niet goed wat daar stond. Eerste blok: Alleen bestanden verwijderen
Gebruik deze optie als u de pc zelf houdt
Tweede blok: Het station volledig opschonen.
Gebruik deze optie als u de pc wilt recyclen. Dit kan enkele uren duren.
Kun jij mij expliceren wat er hier precies wordt bedoeld?
Of heb je hiermee nog geen ervaring opgedaan?
grtz,
slavik