back up windows 7 - harde schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalief

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo,

wie kan me helpen met het volgende:

Ik wil een systeemkopie schijf maken met back up windows 7, maar dat werkt niet omdat mijn externe schijf niet met NTFS geformateerd is. De gewone back up is wel gelukt

• Hoe formatteer ik zo'n schijf?
  • Gaan dan andere gegevens op mijn externe schijf verloren?
  • Is windows 7 back up een goed systeem of is een ander programma makkelijker?

groetjes nathalie

Hoi...

Je kan die ext HD converteren naar ntfs.Daarmee gaat er ook geen data verloren.
Zie hier hoe:http://www.binaries4all.nl/ntfs/

De back-up functie in w7 voldoet gewoonweg.Denk dat men wel eens voor andere progs kiest voor de verschillende gebruiks- interfaces.Maar dat is persoonlijk.

Laatst bewerkt:
Bedankt frank voor je antwoord. Ik zal me er eens in verdiepen.
Het antwoord van error begrijp ik niet helemaal. De harde schijf van mij is niet kapot, hij kan niet backuppen. Hoef hem dus ook niet af te lezen. maar bedankt voor het meedenken.

groetjes nathalie

Ik heb geprobeerd de schijf te converteren dmv uitvoeren. Eerst gaat hij alle bestanden controleren en controleren of er genoeg bestandruimte is. Dan wil hij beginnen met converteren. Na een tijdje komt er dan een melding (die heel snel weer verdwijnt). Je kunt nog net lezen....er is onvoldoende..

Mijn externe schijf staat dus nog steeds in Fat32

Heeft iemand een idee hoe het nu verder moet?

groetjes nathalie

Hoi...

Raar die melding.

Staat er al data op die schijf?Zo nee...dan kan je hem opnieuw formatteren en dan kiezen voor NTFS.(rechtermuisklik op die schijf en format kiezen)
zo ja..kan je dat ergens anders toe verplaatsen en dan formatteren?

Dag frank,

ja er staat al data op, maar ja dat zal ik dan nu gaan verplaatsen naar mijn interne extra harde schijf. Gelukkig is het nog geen grote berg, dus dat moet wel lukken. Daarna kan ik dus via de rechter muisknop formatteren. Hopelijk gaat dat soepel. Zal het laten weten als het gelukt is.

groetjes nathalie

Hoi Frank,

Het is gelukt:D
Ik wil dus een systeemkopie maken en daarop opslaan. Nu kwam ik er ook achter dat ik een recoveryschijf (D) op mijn computer heb. Als je die opent, dan krijg je een waarschuwing van HP (merk van mijn laptop) dat je daarin niets mag wijzigen. Je kan zelf geen bestanden zien. Hij is wel 15,5 GB groot.

Is dit al een systeemkopie of is het een systeemherstelschijf (die nodig is om een systeemkopie op te kunnen starten)

groetjes Nathalie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan