Back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwistedAngel

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Heb kort geleden deze nieuwe pc gekocht. Dit was een showmodel, niets mee aan het handje, maar nu zit er geen Xp cd bij.
De verkoper zei dat Windows dat niet meer deed?
Maar wat nou als ik persoonlijk mijn pc laat crashen? Dan kan ik xp niet mer her-instaleren of wel?
Hij zei dat ik dan een pc back-up diende te maken. Maak je dan zelf een cd van Windows als het ware? (jaaahaaa ik ben een nOOb wat betreft pc's)
En zo ja? hoe doe je dt?
hij had het over een programma, maar kan niets vinden wat een pc back-up zou maken....

alvast bedankt!

Een backup is als het ware een bestand dat alle belangrijke documenten van op jou pc bevat en deze opslaat op meestal een externe plaats (een plaats buiten de computer). Als je computer dan crasht kan je hem gewoon opnieuw installeren en de backup terugplaatsen. Alle belangrijke bestanden zullen er terug staan zoals ze er stonden voor de laatste backup genomen werd!

Een backup nemen kan je doen door op de schijf te gaan staan waarvan je een backup wil nemen en met de rechtermuisknop te klikken. Je kiest in het menu voor 'Eigenschappen' en gaat daarna naar het tabblad 'Extra' Daar zie je onderaan een knop 'Nu een backup maken' staan en als je daar op klikt kan je vanalles instellen om de backup te maken!

Nog vragen, laat het gerust weten!

Mvg,
Duckness

heb je geen image XP op systeem staan of heb je een cd van windows xp erbij gekregen en een backup van je systeem moet je regelmatig aan maken om een backup van je systeem terug te zetten, als je nu xp opnieuw installeert ben al je progr. en bestanden kwijt.

Ik denk dat je dit bedoelt:

Een recovery-systeem bevat een door de fabrikant bewerkte Windows-setup (naast alle benodigde software en drivers bevat deze helaas ook nutteloze software en ongewenste sluikreclame). Het betreft hier altijd een goedkopere OEM-versie van Windows waarbij de fabrikant verplicht zorg moet dragen voor de serviceverlening. Microsoft stelt als voorwaarde aan computerleveranciers dat een klant zelfstandig Windows opnieuw moet kunnen installeren. Voor de fabrikant is het leveren van een installatie-CD of DVD echter vrij kostbaar. Er wordt daarom meestal gekozen voor het toepassen van een recovery-partitie, eventueel aangevuld met de optie dat de klant zelf een recovery-CD of -DVD kan branden.

Bron: http://www.schoonepc.nl/instal/windowspartitie_verkleinen_recoverypartitie.html

Heb je een Productkey op een plakker achter/onderop je pc? Dan heb je wrsch zo'n OEM-pc en zul je dus idd zelf een cd moeten maken mbv bijgeleverd programma, dat bij iedere fabrikant weer anders is. Staat als het goed is allemaal beschreven in je instructieboek - of zat dat er ook niet bij? Geef dan even merk+type van je pc door of kijk zelf op de site van de fabrikantvoor meer info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan