Back-UPS CS 650

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
5.930
Hallo, Hier heb ik twee APC CS 350 en één APC CS 650 Uninterruptible Power Supply.

Die van 650 Volt/Ampère wordt een beetje warm van boven maar de beide van 350 helemaal niet. Van één daarvan heb ik de accu vorig jaar vervangen en de andere is al afgeschreven.

Er zit een nieuwe accu in de warme CS 650, van de voorgeschreven 12 Volt 9 Ampere en de CS 350 heeft 12 Volt 7 Ampère.

Kan iemand mij vertellen of de CS 650 altijd warm hoort te zijn want misschien is het toestel wel aan vervanging toe of het is normaal en ik koop dan liever een andere CS350 want dat lijkt mij gunstiger in verbruik. Bedankt
 
Een beetje warm is normaal. Dat de 350 per se minder verbruikt dan de 650 klopt niet. 650 vertelt niets over het opgenomen vermogen maar over het vermogen dat de UPS maximaal kan leveren tijdens een stroomuitval. Via netspanning is het verschil in verbruik (beetje elektronica + druppelladen accu) heel klein.
 
Laatst bewerkt:
Dat die altijd warm is strookt dus niet met de theorie en een nieuwe accu zou zijn spanning juist moeten behouden. Mijn druppellader aan de motorfiets blijft ook koud terwijl de spanning van die accu wel eens kan zijn teruggelopen.

Desondanks is het een ander model. Deze wordt ook niet automatisch getest door signaal via het lichtnet.

Van het antwoord word ik nog niet veel wijzer. Dat de accu's even groot zijn dat wist ik en blijft onbetwist. Blijft dan dat warm zijn normaal is maar dat het opgenomen vermogen heel klein is?

Is er iemand die een koele of warme APC Back-UPS CS 650 heeft? Ik wil weten of ik beter af ben met een ander CS 650 exemplaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan